logo-kol-ha

משכנתא בגיל מבוגר – החיים שאחרי הגירושים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

זוגות צעירים רבים נוטלים משכנתא עבור רכישת דירה, כאשר הלוואה זו מלווה אותם שנים רבות, החל מתחילת חייהם בתור זוג ועד לשלבים מתקדמים וגילאים מבוגרים יותר. עבור חלק מן הזוגות, המשכנתא מלווה אותם גם ברגעים פחות נעימים כמו גירושים למשל. כאמור כאשר מתגרשים על הזוג לחלק את נכסיו באופן שווה אך יש לתת את הדין גם על החובות, כמו למשל מה עושים עם המשכנתא? האם אפשר לקחת משכנתא בגיל מבוגר? בכדי להסדיר את הנושא הזה ישנן שתי אופציות עיקריות העומדות בפני הזוג, כאשר האופרציה הראשונה היא מכירת הנכס ולאחר מכן סילוק המשכנתא.

 

זוהי אופציה שבה הזוג מחזיר את החוב לבנק לאחר מכירת הנכס ולאחר מכן לא תהיה להם משכנתא לשלם כמובן. אופציה נוספת היא השארת הנכס אך כאן על אחד מבני הזוג לקנות את הזכויות בנכס מן הצד השני ולאחר מכן ליטול את המשכנתא עליו בלבד כדי שהצד שמכר את זכויותיו בנכס יהיה נקי מהתחייבויות לבנק או לכל גוף מלווה אחר.

 

תפקידו של יועץ בתהליך לקיחת משכנתא בגיל מבוגר

במידה ואתם אכן עומדים בפני הדילמה הזו, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לקבל ייעוץ משכנתא מגורם מוסמך ומקצועי. יועץ משכנתאות בעל ראיה רחבה יתן לכם את התמונה הכוללת בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם ויאמר לכם מה האופציה העדיפה מבין אלו העומדות בפניכם. הוא יבחן את היכולות הכלכליות שלכם, את ערך הנכס, ערך עתידי של הנכס, האם אתם יכולים לעמוד בהגדלת המשכנתא הקיימת ועוד. בסופו של דבר הוא גם זה שילווה אותכם בתהליך של סילוק המשכנתא או בנטילת ההתחייבות על אחד מבני הזוג, כל זאת כמובן בהתאם להחלטה שאותה תקבלו ביחד עם היועץ.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך