logo-kol-ha

בטיחות ילדים בבית – המדריך לסביבה ביתית בטוחה

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אין הרבה דברים שמצליחים לטלטל את שנתנו יותר מאשר הדאגה לקטנים שלנו שכן, כל צעד קטן שעושים לכיוון העצמאות, חושף אותם לשורה רחבה של סכנות פוטנציאליות, שעלינו ללמוד כיצד להתמודד איתן. כמו כן, מיותר לציין כי רגע קטן של חוסר זהירות עלול לגרום לצער וכן גם לפגיעה חמורה, במיוחד שמדובר על בטיחות ילדים. לכן, חשוב לדעת כיצד ליצור סביבה ביתית בטוחה לילדים. 

 

בטיחות בחדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא המקום הראשון בו כדאי לגלות ערנות מירבית לרצפה הרטובה שמעלה בצורה ניכרת את הסבירות להחלקה, גם בתוך וגם מחוץ למקלחת. כאשר מדובר על ילדים קטנים, הרי שקיימת סכנת טביעה, אפילו שמדובר על המים הרדודים שבאמבטיה. זאת בעוד כי במידה והילד מצליח להגיע לידיות הברזים, הרי שהוא גם לחשוף לכוויות. על כן, במטרה לצמצם את סכנת ההחלקה, מומלץ לפרוס שטיחונים, או לחילופין להתקין מעקה בטיחות. בנוסף, התקנת וסת טמפרטורה שמגביל את החום בדוד, יצמצם בצורה משמעותית את החשש מפני כוויות. 

 

בטיחות ילדים בחלל המרפסת

אחד החללים היותר מסוכנים עבור ילדים קטנים הוא חלל המרפסת שכן, במטרה לוודא כי הילדים שלכם אכן בטוחים במרפסת הביתית, מומלץ להתחיל מביצוע הגבהה למרפסת. סורגים הם אולי פתרון אטרקטיבי יותר, אך באותה הנשימה חשוב לזכור כי עבור הילד, הרי שמדובר על עוד סולם שניתן לטפס עליו. 

 

בטיחות בחדרי האחסון

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, ילדים ואפילו מבוגרים יכולים להיפצע ממסרים חלודים או לחילופין משברי זכוכית שכן, משום מה יש להם נטייה להצטבר דווקא בחדרי האחסון שלנו. למעשה, אותם חללים חשוכים וטחונים מהווים גם הזמנה למגוון מזיקים, בין אם מדובר על חולדות, עכבישים וכיוצא בכך. כמו כן, מיותר לציין כי נשיכה או עקיצה של אחד מהמזיקים הללו יכולה להיות לא רק כואבת, אלא גם להוביל לפגיעה רצינית. משכך, מומלץ להסתובב במחסן כאשר הסביבה מוארת ואם צריך, אל תתביישו להביא איתכם פנס. בנוסף, נסו לאתר ולנקות את אותם החללים ככל הניתן, במטרה לשמור על היגיינה, להימנע מנוכחותם של מזיקים ולשלול כל אפשרות אחרת לפגיעה בילדיכם. 

בשורה התחתונה, הילדים שלנו חופשים לשורה רחבה של פגיעות במרחב הביתי, ובמראה הראשוני הדבר עשוי לעורר תסכול רב. יחד עם זאת, ניתן לומר באופן חד משמעי כי כאשר לוקחים את כל הגורמים הבעייתיים בחשבון,  הרי שמטלת הטיפול הופכת לפשוטה יותר, והחשש פשוט נעלם!

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך