logo-kol-ha

אבנים בדרכי השתן

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כאשר מדברים על היווצרות של אבנים בדרכי השתן מתכוונים להתגבשות של מלחים ומינרלים לכדי גושים של ממש. יש מקרים קלים שמי שחווה אותם כלל לא יהיה מודע לכך אך במקרים חמורים יותר היווצרות זו עלולה לגרור חסימה בדרכי השתן ובמערכת האורולוגית. הגורם הראשי של היווצרות האבנים הוא ריכוז גבוה של מלחים שאינו מבוקר והאבנים יכולות להיווצר בכליות, בכיס המרה ובשלפוחית השתן וחשוב לכל הפחות לדעת על התופעה כדי לדעת מה הסימפטומים שלה ואיך להתמודד איתה. חשוב מאד להבין שבמקרים חמורים האבנים עלולות להפריע לתפקוד התקין של מערכת הטלת השתן, לגרום לזיהומים או לחסימות מה שיוביל לכאבים עזים ומשמעותיים ולפגיעה באורח החיים השגרתי הנורמלי.

 

איך יודעים על אבנים בכליות ומה לעשות כשמתעורר החשד?

להיווצרות של אבנים בדרכי השתן יש כמה וכמה סימפטומים – זה יתחיל מכאבי בטן או צריבה בעת מתן שתן עד כדי חסימה של האפשרות להטיל שתן וכאבים עזים בבטן התחתונה ובאזור הסוגרים. אחד הסימפטומים המבהילים הוא דם בשתן אך בכל מקרה לא צריך לחכות להופעתם של סימפטומים חמורים או משמעותיים וחשוב לפנות אל רופא אורולוג מומחה ברגע שחשים בכאבים או בחוסר נוחות סביב הטלת שתן. חשוב לדעת שהתסמינים יכולים להיות משותפים לכמה תופעות או בעיות בריאותיות ולא תמיד יצביעו בהכרח על אבנים בדרכי השתן. זו החשיבות של להיות קשובים לגוף, להבין בדיוק מה קורה ובהתאם לתחושות שחשים – לפנות אל רופא כדי לשתף אותו בכאבים ובחוסר הנוחות ולפעול על פי ההנחיות שלו.

 

החשיבות של התייחסות לבעיות אורולוגיות

בניגוד לתפיסה הרווחת בעיות במערכת האורולוגית כמו היווצרות אבנים בדרכי השתן הן בעיות משותפות לגברים ולנשים כאחד. מדובר בסבל משמעותי ולכן לא מומלץ להמתין כאשר שמים לב שהכאב או הצריבה לא חולפים אלא לפנות לרופא אורולוג כמה שיותר מהר. לרופאים יש את הדרכים שלהם לבצע אבחון מדויק שבעזרתו אפשר יהיה להציע מגוון פתרונות או מענה לאחר שיהיה ברור ומובן מה הבעיה וממה סובל המטופל המדובר. עם הזמן יש כל הזמן התקדמות במחקר הרפואי ומתפתחות שיטות ודרכים חדשות לטיפול במגוון בעיות ותופעות מוכרות, כמו גם אבנים בדרכי השתן. חשוב להתגבר על המבוכה שמתלווה לעיתים לכאבים אלה על מנת שאפשר יהיה לשתף את הרופא בצורה חופשית בכל מה שמרגישים ולקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר והמתאים למצב.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך