logo-kol-ha

משכנתא לשיפוץ – איך זה עובד?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

משכנתא לשיפוץ דירה זו מעין משכנתא ייחודית, אותה ניתן להשיג בלא מעט בנקים, והיא מביאה איתה לשולחן לא מעט יתרונות. אמנם, לא כולם מכירים את האפשרות הזו, ולא באמת מבינים לעומק עד כמה מדובר בדרך נהדרת לממן את השיפוץ שעליו תמיד חלמתם. ובכן, בדיוק בשביל זה אנחנו פה. בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שצריך לדעת על נושא זה – איך זה עובד, עבור מי זה מומלץ, ומי בכלל יכול לקחת משכנתא עבור שיפוץ דירה מלכתחילה? וכל מה שעוד צריך לדעת על נושא זה. 

 

אז מהי משכנתא לשיפוץ?

לפני שתחפשו אחר יועץ אמין ומקצועי שיוכל לסייע לכם כמו צחי גרוסמן, חשוב להבין בדיוק מהי הלוואה מסוג זה. לפני הכל, כדאי לדעת שהמילה שיפוץ עשויה להיות מעט מטעה כאן. בעת בה אנו מדברים על שיפוץ של הבית, אנו בדרך כלל חושבים על קירות שנבנים מחדש, על צביעה, הרחבה וכל מה שביניהם. אמנם, חשוב מאוד להבין שתחת הקטגוריה של שיפוץ אפשר להכיל עוד פרמטרים רבים ונוספים בשדרוג הבית, כמו למשל החלפת ריצוף, החלפת מקלחונים, ריהוט וכדומה – ועבור כל אלו תוכלו לקחת הלוואת משכנתא בהתאם, בין אם אתם מעוניינים בשיפוץ גדול, מקיף ומאסיבי ובין אם אתם מעוניינים בשדרוג מינימליסטי שנועד לרענן קצת את הבית ולא מעבר.  

 

מהם התנאים?

חשוב מאוד לדעת כי תנאי הקבלה של משכנתא עבור שיפוץ דומים מאוד במהותם לתנאי הקבלה של כל הלוואה אחרת מסוג זה. אמנם, בניגוד למשכנתא לרכישה – כאן בעצם מדובר על משכנתא אותה אתם לוקחים עבור דירה שכבר ברשותכם. ניתן לעשות זאת גם כשיש לכם כבר משכנתא על הנכס, כל עוד היא מתחת ל-75% משווי הנכס, ובעצם תוכלו להגדיל את המשכנתא עד ל-75%, כאשר התוספת היא למען השיפוץ עצמו. במקרים בהם הדירה לא משועבדת כלל תוכלו לקחת גם עד 75% מימון משווי הנכס הכללי. 

 

בדיקות נחוצות

כמו הלוואת משכנתא רגילה, גם כאן הבנק יצטרך לבדוק היטב את הלווים, גם אם הם כבר מוכרים לו. לכן, תצטרכו במסגרת התהליך לספק לבנק תלושי שכר, תדפיסי עובר ושב, תיעוד של BDI תקין וכדומה. הבנק כמובן יבקש גם שמאות, ביטוי חיים וכל היוצא בכך. כמו כן, ייתכן כי חלק מהבנקים יסכימו להיכנס גם בתור משכנתא מדרגה שניהי במידה ומדובר על הלוואה לצורך שיפוץ נכס. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך