logo-kol-ha

טיפולים הוליסטיים – להתמקד במקור הבעיה, ולא בבעיה עצמה

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מדי שנה נהוג לציין בעולם את יום הטיפול ההוליסטי, אם כי בתחום הרפואה המשלימה, זווית הראייה ההוליסטית היא לא פחות מדרך חיים כשזה נוגע לטיפולים, דרך חיים רלוונטית למשך 365 ימים בשנה. המונח "רפואה הוליסטית"  מגיע מהשפה היוונית, ומבוסס על המילה "אולוס", שפירושה בתרגום חופשי הוא שלם, או כולל. התחום של טיפולים הוליסטיים קרוי כך בעצם בגלל הגישה של הרפואה המשלימה עליה הטיפולים האלו מבוססים. לפי גישה זו, יש צורך להתייחס למטופל בתור אדם שלם, ולא להתייחס אך ורק לבעיה הרפואית שלו. כלומר, הבעיה היא נקודתית, ואילו האדם השלם הוא אדם שמושפע מהסביבה שלו, מההרגלים שלו וכן הלאה. לפיכך – אם משהו לא כשורה, נצטרך קודם לבחון את כל חייו של האדם, הרבה לפני שניגש לבעיה. 

 

אז איך זה עובד?

רגע לפני שאתם מגיעים לערוך בעצמכם טיפול אצל eesystem, עליכם להבין פחות או יותר איך עובדים טיפולים הוליסטיים. ניקח לצורך העניין אדם שמגיע לטיפול באלרגיה שמשפיעה על חייו. בדרך כלל, במרפאות ובבתי החולים הוא יקבל טיפול אנטי אלרגני שיכלול כדורים או זריקות. אמנם הטיפול עשוי לפתור את ההתפרצות הרגעית, ולהרגיע מעט את הסימפטומים – אך כמובן שהוא אינו פותר את האלרגיה, ובהתאם לכך אינו נותן מענה עבור התפרצויות ותגובות אלרגיות עתידיות. מנגד, כאשר אותו מטופל יבצע טיפולים הוליסטיים, המטפל ינסה להבין מה גרם לאלרגיה מלכתחילה – אולי התזונה שלו משחקת תפקיד, או שבכלל הסביבה שהוא גר השפיעה על כך. אחרי שהמטפל יבחן את כל הגורמים וירד לשורש העניין, הוא ינסה לזהות ולחקור תהליכים פנימיים בגוף וכמובן גם לטפל בהם.

 

להקדים תרופה למכה

טיפולים הוליסטיים מבוססים בין היתר על זיהוי מקדים של חולשה שעלולה לייצר בעיה מסוימת בעתיד. לדוגמא – 80% מהאוכלוסייה עתידים לסבול מכאבי גב כאלו או אחרים במהלך חייהם, ואפילו אפשר להניח כי הנתון הזה רק יעלה בעקבות אורח החיים הישבני האופייני לעולם המודרני שבו אנו חיים. לפיכך, אדם שמגיע לערוך טיפול הוליסטי אצל אוסטאופת בהחלט יוכל למנוע מעצמו כאבי גב לאורך שנים רבות. גם שיטות טיפול של יציבה נכונה כמו שיטת פלדנקרייז יכולות להעניק למטופלים המון ערך, ולהיות מאוד שימושיות עבור טיפול בכאבי גב, ובכלל עבור כל סוג של כאבי שרירים באשר הוא. המטרה העיקרית כאן היא להשיג שיפור ביכולת השליטה בגוף, שיוביל לשיפור ביכולת התנועה. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך