logo-kol-ha

מחלות ילדים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

הנושא של מחלות ילדים נחשב לאחד המרתקים והעשירים וצערם של כלל ההורים בעולם יש לא מעט מחלות שנמנות בתחום זה. יש סוגים שונים של מחלות, כאלה שתהיינה מזדמנות או חד פעמיות לעומת מחלות כרוניות שהתסמינים שלהן חוזרים והן מלוות תקופה ארוכה מהחיים, יש מחלות שמתפרצות באזור או איבר ספציפי בגוף ויש גם כאלה שעוברות בתורשה והסיכון בנוגע אליהן ידוע עוד בטרם נולד התינוק אפילו. כך או כך – כל הורה צריך ונדרש להיות קשוב לתינוק או הילד שלו בכל גיל על מנת לשים לב לשינויים המתרחשים הן בגוף והן מבחינה התנהגותית אך עלולים להצביע על בעיה בריאותית כלשהי שמתפתחת. כאשר מכירים היטב את הילד ואת התגובות שלו אפשר להבין מה קורה לו או מה עובר עליו ולפנות לרופא בהתאם לצורך.

 

התחום של מחלות עור בקרב ילדים

כאשר תינוק נולד כל הגוף שלו, לרבות העור, כל כך עדינים ורגישים, שכן מחוץ לרחם האוויר לא נקי וסטרילי כמו במהלך ההיריון. נתון זה משפיע מאד על הרבה מאד תינוקות שמפתחים מחלות עור מסוגים שונים כמו אטופיק דרמטיטיס תינוקות, שיש מי שרואה בה מחלה שדומה למחלת האסטמה בשל קושי של העור לקלוט חמצן מהאוויר ויש מי שמתייחס אליה כאל רגישות בשל התסמינים החיצוניים שבאים לידי ביטוי. כך או כך, יש לה כמה וכמה תצורות וכל תינוק או ילד יסבול ממנה בדרך אחרת. היא נחשב לנפוצה בקרב תינוקות במדינות המתקדמות בשל רמה גבוהה של זיהום אוויר שאינה הולמת את דרגת הניקיון שדורש עורו הרגיש והעדין של התינוק הקטן או הפעוט.

 

החשיבות של קבלת ייעוץ מקצועי מותאם אישית

מכיוון שמחלה כמו אטופיק דרמטיטיס נחשבת לפופולרית מאד הרי שיש לא מעט מידע בקהילה שאפשר להיעזר בו, בעיקר אחרי שמקבלים את האבחנה ורוצים לנהוג באחריות הורית בנוגע למצב החדש. ברשת האינטרנט אפשר למצוא לא מעט מידע חשוב, עדכני ומהימן שאפשר להיעזר בו וכמובן גם קהילות של אנשים בעלי המכנה המשותף של המצב הרפואי שמהם אפשר לשמוע על החוויות שלהם מהעניין וכך לקבל נקודת מבט לאור ניסיון אישי. חשוב לא פחות לוודא שכל טיפול או ייעוץ רפואי מתקבל מרופא מוסמך שיש לו ניסיון בתחום זה, מה שיאפשר קבלת העצות וההמלצות הטובות ביורת לטיפול כדי להקל על הילד שסובל.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך