logo-kol-ha

משכנתא למסורבים – כל מה שצריך לדעת

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

במציאות המודרנית של ימינו, כמעט ואף אחד לא מכיר אנשים שביכולתם לקנות דירה ללא משכנתא שכן, עם יוקר מחירי הדיור שלא מפסיק להרקיע שחקים – מזמן קיבלנו את ההלוואה המדוברת בתור משהו שגרתי. אולם, בעוד כי אנשים מסוימים יוכלו להשיג תנאי משכנתא נהדרים שיוכלו להוביל אותם אל עבר החלום לרכוש דירה בישראל מבלי שהדבר יהיה קשה ומסובך כפי שהוא נראה תחילה – אחרים כלל לא יוכלו לקבל הלוואת משכנתא מהבנק. עם זאת, חשוב שתדעו שגם במקרים כאלו – אין משמע הדבר הוא שאתם צריכים להפסיק לנסות, הרי בדיוק בשביל זה קיימת האפשרות של משכנתא למסורבים. אז מהי משכנתא למסורבים, איך היא עובדת ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שצריך לדעת על משכנתא למסורבים וכל היוצא בכך.

 

מהי משכנתא למסורבים?

לפני שתחפשו אחר פתרון איכותי כדוגמת משגב משכנתאות, הרי שקודם לכן עלינו להבין בדיוק מהי משכנתא למסורבים. מדובר בעצם על תהליך שבמסגרתו אלו שסורבו לקבל משכנתא בבנק יוכלו לקבל משכנתא עבור רכישת נכס מגוף אחר, לרבות מדובר על אנשים עם BDI שלילי או לסירוגין, דוח נתוני אשראי המעיד ללא כל עוררין על בעיות פיננסיות מסוימות בעבר. ההבדל המהותי בין משכנתא רגילה לבין משכנתא למסורבים, היא שמשכנתא למסורבים אמנם מביאה איתה פתרון ייחודי עבור כל אלו שסורבו מהבנק – אך היא כוללת תהליך מעט מורכב יותר שכן, במסגרת תהליך זה תצטרכו "לשכנע" את הבנק שההתנהלות הקודמת היא נחלת העבר, וכעת יש ביכולתכם לעמוד בתנאי החזר משכנתא. 

 

איך האבחון הראשוני עובד?

לאחר שהבנתם בדיוק מהי משכנתא לסירובים, כעת הגיע הזמן להכיר את האופן שבו האבחון הראשוני בדרך לפתרון שאחריו חיפשתם מתבצע. בדרך כלל, אבחון ראשוני שמטרתו היא להבין את הסיבה שבגינה הבנק החליט לסרב לבקשת המשכנתא שלכם יכלול שאלות מסוג זה :

האם יש בעיות של B.D.I?

במידה וידוע לכם, מהן הבעיות פחות או יותר?

באיזו תקופה בערך בעיות אלו התחילו, ומתי הן הסתיימו?

האם בעיות ה-B.D.I המדוברות רלוונטיות רק עבור בן זוג אחד, או שלשניכם היו בעיות B.D.I? 

האם יצא לכם בעבר להזמין דוח של נתוני אשראי?

מעבר לכך, כמובן שנותן השירות שתבחרו בו לסייע לכם בדרך לחלום לרכוש דירה יצטרך לדעת עוד נתונים נוספים עליכם, כמו עבודתכם הנוכחית, ההכנסה הנוכחית שלכם וכמובן האם ישנן הלוואות בעו"ש שכרגע עשויות "להכביד" על היכולת שלכם לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא בה אתם מעוניינים. 

 

בשורה התחתונה

אין ספק כי סירוב משכנתא זו בשורה לא קלה, אך אל תאבדו תקווה! במידה ואכן התקדמתם מבעיות העבר ואתם לא מוכנים לוותר על החלום לרכוש דירה בישראל – משכנתא למסורבים היא הפתרון האידיאלי עבורכם. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך