logo-kol-ha

נפגעי נפש

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

יש אוכלוסיות בקרב החברה הכללית שעבודה איתן היא שליחות של ממש. מדובר בתפקידים לא פשוטים ואף מאתגרים במיוחד ובשל כך גם באופן אינטואיטיבי מדובר באוכלוסיות שאין זה פשוט לתקשר איתן או לנהל איתן שום סוג של מערכות יחסים, גם לא כאלה שבאות מתוך מקום טוב של הושטת עזרה. כך הדבר עם אוכלוסיית נפגעי הנפש. מדובר בקבוצה לא קטנה שיש בתוכה תתי קבוצות, כלומר אנשים בעלי הפרעות שונות או כאלה שנדרשת להם עזרה אחרת ושונה ויתרה מכך – יהיה מדובר בדרך כלל באנשים שיהיה קשה מאד להגיע אליהם ולגייס אותם לשיתוף פעולה שיעזור להם להתמודד עם המצב שלהם עצמם. נפגעי נפש רבים סובלים מהפרעות פסיכיאטריות מגוונות, מה שמפריע להם לראות את המציאות כפי שהיא, מה שמקשה אפילו יותר על ההתנהלות ועל הניסיונות לעזור להם.

 

עבודות מאתגרות שנמשכים אליהן מיד

כאמור, העבודה עם אוכלוסיית נפגעי הנפש היא כזאת שבה צריך להמשיך ולנסות להושיט עזרה ולנסות, גם אחרי שכל ניסיון כזה נתקל בחומה בצורה של דחייה או של הבעת חוסר רצון לקבל עזרה. אין זה פשוט להסביר מה קורה במציאות למי שרואה אותה אחרת ומרגיש שאין בו אופטימיות מינימלית כדי לקיים חיים נורמליים. עבודה עם נוער בסיכון נחשבת גם היא לכזאת שיש לה ממשק עם הנושא של פגיעה נפשית או פסיכיאטרית, כן לא מעט בני נוער שחווים בעיות כאלה עלולים למצוא את עצמם בסיכון של נשירה מבתי הספר וחשוב מאד לשים לב בזמן לסימנים המעידים על כך על מנת להציע בזמן פתרונות אחרים שימנעו את הנשירה ועדיין יאפשרו לאותם נערים או נערות למצוא מסגרת נורמטיבית להמשך החיים שלהם לפני שהם ידרדרו עוד ועוד. מערך שלם של תמיכה נפשית מצד רשויות הרווחה עומד לרשות אלה ועושה הרבה מאד כדי לסייע להם למצוא את הדרך בחיים שתהיה הכי נכונה ומתאימה להם.

 

השליחות והסיפוק שבעבודה עם נפגעי נפש

אין אתגר גדול יותר מאשר זה שבו אדם מסור וערכי מחליט להקדיש את הקריירה שלו ואת הזמן שלו כדי לסייע לנפגעי נפש או לאוכלוסיות אחרות בסיכון. חשוב מאד לדעת שנדרשת הכשרה לשם כך ואין זה פשוט רק לקפוץ למים ולבדוק מה אפשר לעשות או איך אפשר לעזור. יש את הדרך לפנות אל האנשים האלה וחשוב לדעת איך הם רואים את העולם והמציאות דרך העיניים שלהם, מה שיעזור לחדור את החומה שיש בתוכם. כמובן שכל אדם מהתחום הטיפולי שיבחר בתחום זה גם יביא אל מערכת היחסים את מי ואת מה שהוא ויהיה זה שונה באופן מהותי מהגישה של כל אדם אחר. בסופו של דבר אפשר להצליח ולהרגיש סיפוק או לחפש דרך אחרת לפנות ולסייע.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך