logo-kol-ha

תסמונת טורט – דברים שחשוב לדעת

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

הרבה מאוד אנשים מכירים את התופעה הקרויה תסמונת טורט בתור מעין מחלה משונה, אך חשוב מאוד לדעת כי מחלה זו נפוצה הרבה מעבר למה שנדמה לכם. למעשה, תסמונת טורט עשויה להופיע בקרב כ-1% מכלל האוכלוסייה העולמית, כך שקיים סיכוי סביר מאוד לכך שלמד איתכם בבית הספר אדם עם תסמונת טורט. בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם מספר דברים שחשוב מאוד לדעת על תסמונת טורט, תסמינים שלה, התמודדות איתה וכל מה שביניהם. 

 

מאפיינים מרכזיים של תסמונת טורט

  • טיקים – תנועות שרירים שאינן רצויות. תנועות אלו יהיו מהירות, חזרתיות ושליטה בהם תהיה קשה עד כדי בלתי אפשרית עבור אלו אשר סובלים ממצב זה. בדרך כלל, טיקים יופיעו בקרב ילדים, ורק במקרים מאוד נדירים תופעה זו תהיה מורגשת דווקא לקראת גיל ההתבגרות. אולם, חשוב מאוד לציין כי לעיתים טיקים הם חלק מתסמונת אחרת או ממצב אחר שכן, הם עשויים להופיע בקרב רבע מכלל הילדים.
  • חרדות – התמודדות עם טורט כוללת בהרבה מאוד מקרים גם התמודדות עם חרדות, לא רק מאחר והתסמונת הזו בפני עצמה גוררת הרבה מאוד סטרס, חרדה ותשומת לב שלילית. למעשה, אחוז לא קטן מאלו שאובחנו עם טורט עשויים להיות מאובחנים מאוחר יותר במצב נפשי נוסף, וברוב המקרים מדובר על חרדה. 

 

אז איך מטפלים בטורט?

לפני שאתם מחפשים אחר מקום אמין שבו תוכלו לטפל בטורט כמו מרכז טיקלס, חשוב להבין כי ישנן מספר דרכים די פרקטיות להתמודדות. טיפולי CBT לדוגמא הוכחו בתור יעילים מאוד. מדובר בעצם על טיפולים פסיכולוגיים עם שיטה פרקטית קצת שונה – טיפולים אלו מתמקדים בזיהוי וניתוח של דפוסי התנהגות ומחשבות שליליים והחלפתם בדפוסים חדשים ובריאים יותר, כאשר כל שיטת הטיפול כולו קצובה בזמן מסוים שנועד לשפר את מצבו של המטופל. טיפולי CBT אלו טיפולים מבוססים היטב שנחקרו רבות בעבר, והם הוכחו אינספור פעמים בתור אפשרות יעילה ואפילו עדיפה עבור אנשים מסוימים להתמודדות עם מגוון רחב מאוד של הפרעות ותסמונות שונות – וביניהן ניתן למנות גם טורט. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך