logo-kol-ha

מזיקים בבית

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

לא בכדי יש הרבה עיסוק בנושא של הרחקת מזיקים מהבית. כשמם כן הם – הם יכולים לגרום נזק, בין אם יהיה מדובר בנזק למבנה או לבית עצמו ובין אם הם עלולים לגרום לנזק בריאותי רק מעצם הנוכחות שלהם במקום. יש לא מעט סוגים של מזיקים, חרקים ומעופפים ולכל אחד המאפיינים הייחודיים שלו ובעקבות המאפיינים האלה צריך יהיה לקבוע מה תהיה הדרך הנכונה והמתאימה ביותר להיפטר ממנו ולהרחיק אותו. יש חשיבות לשימת לב לפרטים אישיים כמו האם בבית מתגוררים ילדים קטנים או תינוקות, האם יש בבית חיות מחמד, חשוב לשים לב היכן מבחינים בחרקים או המזיקים ואם מצליחים לזהות באיזה סוג מדובר – גם זה יכול להיות חשוב לקראת קבלת ההחלטה בנוגע להדברה או הרחקה. יש יצורים קטנים או גדולים, כאלה שנראים על פני השטח או מסתתרים ועוד.

 

איך מרחיקים מזיקים שמגלים בבית?

כאמור, אין דרך אחת ויחידה להרחיק מזיקים ויש חשיבות להבנה מעמיקה של סוג המזיקים על מנת שההדברה או ההרחקה תהיינה יעילות ותהיה להן השפעה על אופן ההופעה של המזיקים. הרחקת יונים למשל צריכה להתבסס על חסימת האפשרות שלהן להגיע אל מסתורי כביסה או תחתית המרפסות ויש מי שיניח דוקרנים על מעקה המרפסת כדי שהן לא תוכלנה לנחות ולעמוד שם. לעומת זאת הדברה כנגד תיקנים או נמלים צריכה להתבסס על מלכודות רעל שגם יהרגו את האוכלוסייה הקיימת וגם ישאירו מספיק מהחומר כך שהחרקים לא יוכלו לחזור לחיות ולהתרבות שם. יש חשיבות לחדר או החלל בבית שבו מגלים את המזיקים, שכן באחורי ארונות המטבח לא מומלץ להניח מלכודות רעל אך בינות הקירות בחדרים אחרים זה יותר אפשרי וגם הגיוני. חשוב לא פחות לפנות אל אנשי מקצוע מהתחום על מנת שיבינו בדיוק איך לבצע כל הדברה או הרחקת מזיקים בדרך היעילה ביותר האפשרית.

 

החשיבות של טיפול מיידי בהרחקת מזיקים

צריך להבין שלא בכדי מזיקים נכנסים אל תוך הבית ועצם הנוכחות שלהם יכולה להצביע על בעיה של חור בקיר, צנרת פתוחה שיש בה נזילה או אפשרות מעבר אל תוך מסתור הכביסה. ברגע שמגלים את המזיקים צריך גם לטפל בבעיה שאפשרה להם את המעבר והגישה אל תוך הבית וגם להדביר כדי לוודא שהם לא יחזרו יותר. תיקנים עלולים לגרום לבעיה תברואתית וגם להצביע על בעיה כזאת, נמלים עלולות למצוא את דרכם אל תוך חומרי הגלם היבשים במטבח, יונים גורמות למחלות וכינים ועוד. אין זה מומלץ להמתין או להתעכב כאשר מגלים אפילו נמלה אחת או תיקן אחד וכשיש יונה במסתור כביסה הנחת היסוד שצריכה להיות היא שאחריה יגיעו עוד יונים והן יקימו שם קן. חשוב ליצור קשר עם אנשי מקצוע ולטפל כמה שיותר מהר.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך