logo-kol-ha

יובש בעיניים – מה עושים איתו? הכתבה שתדריך אתכם

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

יובש בעיניים, או תסמונת העין היבשה בדרך כלל נגרמים כתוצאה מייצור לא תקין של דמעות, בין אם מדובר על כמות הדמעות ובין אם מדובר על תכולתן של הדמעות. נוסף על כך, יובש בעיניים יכול לקרות גם עקבות מנח לא תקין של העפעפיים, שתפקידם הוא לפזר את הדמעות על פני העין בכל מצמוץ. אז מה עושים כאשר יש יובש בעיניים, מהו תפקידן של הדמעות ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? המומחים שלנו החליטו להרחיב לכם במהלך הכתבה הבאה.

 

תפקידו של הדמעות

לפני שתגיעו לעשות בדיקת ראייה, חשוב קודם לכן לדעת מהו התפקיד של הדמעות בעת בה אנו מדברים על יובש בעיניים וכל הסובב סביב נושא זה. למעשה, הדמעות אמורות להרטיב באופן תמידי את החלק החיצוני של העין. הרטיבות הזו חשובה מאוד ואף חיונית עבור ניקוי שטח הפנים של העין, כך שמדובר על חלק בלתי נפרד משמירה על בריאותה התקנית של העין. 

 

תסמינים של יובש בעיניים

בין התסמינים ניתן למנות צריבה, תחושת עייפות בעיניים, תחושת שריפה, אי-נוחות, כאבי עיניים כלליים, תחושת גוף זר בעיניים, רגישות מוגברת לאור, עיניים אדומות, ראייה מטושטשת ועוד. במקרים מסוימים יובש גם יבוא לידי ביטוי בדמעות, שנובעות מכך שהעין מנסה לפצות על היובש בתגובה לגירוי המקומי. 

 

אז איך מטפלים?

כאשר מדובר על יובש קל, בדרך כלל הטיפול יתבסס על תחליפי דמעות ללא חומר משמר. חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים מרובה במהלך תקופת הטיפול ולהימנע ככל הניתן מלהימצא בסביבה יבשה וכן גם להרכיב עדשות מגע במידת הצורך. במקרים של יובש משמעותי בדרך כלל ניתן לטפל באמצעות טיפות מתקדמות, משחות, תרופות ועוד. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך