logo-kol-ha

מי צריך רישיון עסק? המאמר שיעשה לכם סדר

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

רישיון עסק זהו היתר מטעם משרד הרישוי המקומי. בדרך כלל, היתר זה מעיד כי בית העסק נקט כל האמצעים הנדרשים על מנת לשמור על בריאות וביטחון הציבור, כמובן בהתאם לדרישות של תקנות החוק. אז מי צריך להוציא רישיון זה, האם קיימים מספר סוגים שונים של רישיון זה ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? ובכן, במהלך מאמר זה, המומחים שלנו יסבירו לכם את כל מה שחשוב לדעת על נושא זה, מי שזקוק לו וכל מה שביניהם.

 

רישיון עסק – איך זה עובד?

לפני שתחפשו אחר חברה המתמחה בנושאי בטיחות כמו שתוכלו לעשות ביקור באתר noakibuy.co.il, הרי שעליכם לדעת קודם לכן בדיוק מהו רישיון עסק ועבור מי הוא רלוונטי. לפי צו רישוי עסקים שמטרתו היא להגדיר את רשימת העסקים אשר יצטרכו להוציא רישיון זה, עסקים שפועלים בתחומי החקלאות, מזון, תעשייה, נופש, ספורט, תחבורה, אבטחה ועוד – כולם יצטרכו להוציא רישיון עבור המשך הפעילות השוטפת שלהם.

 

סוגי רישיונות עסק

לאחר שהבנתם את הרקע שמאחורי רישיונות עסק, חשוב מאוד להכיר כי קיימים ארבעה סוגים שונים של רישיונות אלו:

  • רישיון זמני – רישיון שניתן לעסק עבור תקופת זמן מוגבלת בלבד, בדרך כלל תוקפו יהיה פחות משנה. 
  • היתר זמני – היתר עבודה עבור בית עסק שעתיד לקבל רישיון בעתיד. בדומה לרישיון זמני, גם תקופת ההיתר בדרך כלל נמשכת עד לשנה אחת.
  • רישיון תקופתי – רישיון שתוקפו נמשך שנה, שלוש שנים או חמש שנים. ברוב המקרים עסקים שאמורים לחדש את הרישיון בתום התקופה יצטרכו רישיון מסוג זה.
  • רישיון לצמיתות (תמידי) – רישיון קבוע שאינו נגמר מרגע כניסתו לתוקף, כמובן כל עוד אין עילה לבטל אותו מטעם רשות הרישוי. 
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך