logo-kol-ha

בדיקות שגרתיות לנשים שאתן צריכות לעשות

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בדיקות שגרתיות יכולות להציל בהרבה מאוד מקרים חיים יחד עם גילוי מוקדם של בעיות מסוימות, עוד בשלבים בהן ניתן לחשוב על דרכי התמודדות שונות. ובכן, בדיוק לשם כך, החלטנו בכתבה זו לרכז עבורכן מספר בדיקות שגרתיות לנשים שכדאי לכן לעשות במידה ובריאותכן חשובה לכן.

 

בדיקות שגרתיות לנשים – הבדיקות המומלצות עבור גילאי 20-30

  • בדיקת שד – בדיקה זו מסייעת בגילוי מוקדם של שינויים בשדיים או גושים, כאשר התדירות שלה נערכת בהתאם לצורך.

  • בדיקה גינקולוגית – במסגרת בדיקה זו, מומלץ מאוד לבדוק איתור של מיומות, ציסטות, יבלות ויראליות, דימום או פצעים – כאשר לרוב הדבר יערך באמצעות בדיקה ידנית של הנרתיק, הרחם, צוואר הרחם והשחלות. תדירות בדיקה זו היא באופן עקרוני אחת לחצי שנה או לאחר תחילת קיום יחסי מין – כמובן בהתאם לצורך.

  • בדיקת פאפ – בדיקת פאפ מאתרת ומאבחנת תאים טרום סרטניים כתוצאה מוירוס הפפילומה או לסירוגין, מאתרת תאים סרטניים בצוואר הרחם. במהלך בדיקה זו, אשר נערכת אצל הגינקולוג המטפל, נלקח משטח מצוואר הרחם על מנת שישלח לאחר מכן לאבחון במסגרת מעבדה היסטולוגית. בדיקה זו אורכת בדרך כלל כמספר דקות בלבד, כאשר מומלץ לבצע אותה בתדירות של אחת לשנתיים או שלוש שנים.
  • בדיקות דם ושתן – בדיקות דם ושתן מסייעות רבות עם אבחון ואיתור מוקדם של מחלות מין כמו למשל הרפס, איידס, הפטיטיס, כלמידיה וכדומה. טווח הגילאים המומלץ לבדיקות אלו בדרך כלל יצביע על פעילות מינית מוגברת ועל תחלופת פרטנרים שעלולה להוות סיכון. מומלץ לבצע את הבדיקות האלו לפחות פעם בשנה. 

 

שורה תחתונה

בדיקות שגרתיות לנשים הן אינן עניין של מה בכך שכן, בהרבה מאוד מקרים לנוכח בדיקות אלו יהיה ניתן לזהות בעיות בשלבים מאוד מוקדמים, לאבחן אותם ובכך בעצם להתאים טיפול ייעודי, טיפול אשר עשוי להציל חיים בהרבה מאוד מקרים. על כן, מומלץ מאוד לעקוב באדיקות אחר רשימה זו ולבצע את כל הבדיקות שצוינו בכתבה זו בתדירות המיוחסת להן ולא להקל בכך ראש. חלק מהבדיקות ניתן לבצע בכל אחד מסניפים mar-ltd.com.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך