logo-kol-ha

מה עושים אחרי תאונות עבודה?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בעולם המודרני שבו אנו חיים, כל בן אדם באשר הוא אמור לעבוד על מנת לפרנס את עצמו ואת משפחתו. אולם, קיימים מקרים מסוימים בהם יכולת העבודה נפגעת ולעיתים אף נפגעת כליל בעקבות תאונה אשר מתרחשת במקום העבודה. חשוב לציין כי תאונות עבודה אלו אינן מתרחשות רק במפעלים גדולים, אלא גם במקומות עבודה "פחות פיזיים" שאינם נראים לנו מסוכנים בהתחלה – כמו למשל משרדים. אז מה צריך לדעת על תאונות עבודה, מה עושים במקרים כאלו וכיצד תוכלו להתמודד בעצמכם? בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן, וריכזנו עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא של תאונות עבודה וכל היוצא בכך.

 

מהן תאונות עבודה?

לפני שאתם מחפשים אחר עורך דין איכותי שיוכל לסייע לכם במקרים שונים של תאונות עבודה כפי שתוכלו לעשות בעת ביקור באתר tomerliner.co.il, הרי שעלינו להבין בדיוק מהן תאונות עבודה. למעשה, ההגדרה של תאונת עבודה היא בסיסית במהותה, אך בכל זאת, הרבה מאוד אנשים אינם מודעים לה. לפי ההגדרה של סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי – מדובר בעצם על תאונה שהתרחשה במהלך העבודה או לחילופין במקום העבודה עצמו. כמו כן, חשוב לציין כי יש חשיבות משמעותית גם לכך שהתאונה נגרמת בעקבות העבודה עצמה או לסירוגין, בעקבות הסיכוים שמקום העבודה מעמיד על עובדיו. אמנם, בהרבה מאוד מקרים הגבולות בין תאונת עבודה לבין רשלנות בלעדית של המעסיק עשויים להימתח ואף להתבטל, מה שעשוי להגדיל את סכום הפיצויים שיתקבלו במקרים מסוימים. 

 

מהן זכויות של עובדים בזמן תאונת עבודה?

פגיעה ביכולת העבודה כוללת מקרים כמו תאונת עבודה או מחלת מקצוע שכן, מדובר על מקרים שמביאים לכך שהעובד שנפגע לא יהיה מסוגל לחזור לעבוד. על מנת שמקרה שכזה יוגדר על פי חוק כתאונת עבודה, חשוב מאוד להוכיח כי הדבר התרחש בזמן העבודה ואכן נגרם בעקבות העבודה עצמה. במידה ועובד הצליח להוכיח כי הוא אכן נפגע תאונה עבודה, הוא יהיה זכאי לקבלת קצבאות מטעם המוסד לביטוח לאומי, כאשר העיקרית שבהן זו קצבת דמי פגיעה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך