logo-kol-ha

הרדמת כלב מבוגר

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אין זה פשוט להרדים חיית מחמד, זה במיוחד קשה במקרה של הרדמת כלב מבוגר, שכן חיות המחמד הופכות מהר מאד לחלק בלתי נפרד מהמשפחה וקשה מאד להיפרד מהן. כלבים במיוחד נחשבים לחברים אמיתיים של כל בני המשפחה ולכן מחלה שלהם והגעה לגיל בוגר שבו כבר אין טעם או שאי אפשר לרפא אותם ולעזור להם – יכולים להיות שוברי לב ממש. גם רופאי החיות יודעים להתנהג בצורה רגישה וסבלנית עם לקוחות, שהם בני משפחה שמבינים את הצורך להקל על הכאבים והסבל של הכלב ובאופן יזום הם בוחרים לשים קץ לחייו. כל שנותר להם זה לדעת שהם חיו איתו חיים נפלאים ושגם לו היה נעים בחברתם.

 

איך מתבצעת הרדמת כלב מבוגר הלכה למעשה?

בני המשפחה יצטרכו לקבוע מועד שבו יגיעו עם הכלב הזקן או החולה אל הווטרינר כדי לסיים את חייו. ברוב המקרים הווטרינר ירדים את הכלב קודם כל ולאחר מכן יזריק לו חומר שיעצור את פעילות הלב ומערכות הגוף שלו. בדרך זו הכלב הולך לעולמו בשקט, בשלווה ובלי שהוא יודע שהוא עומד להיפרד מהחברים היקרים שלו. בשנים האחרונות מקובל מאד לדאוג למקום קבורת כלב מבעוד מועד ויש יותר ויותר שטחים שמוקצים לטובת ניהול בתי עלמין לבעלי חיים וחיות מחמד, מכאן שהתחנה הבאה עבור בני המשפחה תהיה הגעה אל בית הקברות כדי לקיים טקס ולקבור את הכלב.

 

התחושות שמלוות את הרדמת הכלב

אין ספק שזה קשה מאד להרדים את הכלב הבוגר, גם אם יודעים שזה הדבר הנכון עבורו וגם כאשר עושים את כל ההכנות הנדרשות מבעוד מועד. הרגע הזה שבו מבינים שחסרה דמות בבית הוא קשה מנשוא וזו גם אחת הסיבות אשר בגינן אנשים ירצו לקבור את הכלב שלהם ולהגיע לבקר אותו אחת לשנה ביום שבו יציינו את הפטירה שלו. חשוב להבין שלמרות התחושות הקשות והעצב הרב שיהפוך לנחלתם של בני המשפחה הרי שיש במה להיאחז ולהתנחם והחיים עם כלב שהוא חבר אמיתי וחלק מהמשפחה הם חיים מלאים, טובים, משמעותיים וכאלה שהיה בהם הרבה לימוד אודות חברות ואהבה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך