logo-kol-ha

לקיחת משכנתא עבור פתיחת עסק עצמאי – כל מה שצריך לדעת 

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בישראל של היום, קשה מאוד להחזיק עסק שכן, מבחינה סטטיסטית תשעה מתוך כל עשרה עסקים חדשים שנפתחים נסגרים עד לאחר שנה מיום היווסדם. עם זאת, עדיין אפשר ללכת אל עבר חלומותיכם ולהתחיל תהליך של פתיחת עסק עצמאי, כמובן במידה ויש בידכם את ההדרכה הנכונה שתעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות לאורך כל הדרך. אולם, יזמים ואנשי חזון רבים שתמיד חלמו על פתיחת עסק עצמאי לא מסוגלים לבצע זאת מאחר ואין בידם את המשאבים ואת המימון שיסייעו להם. בדיוק לשם כך, קיימת האפשרות של לקיחת משכנתא עבור פתיחת עסק עצמאי. אז איך זה עובד, האם זה כדאי ומה עליכם לדעת לפני שתיקחו משכנתא ותתחילו תהליך של פתיחת עסק עצמאי בעצמכם? בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת. 

 

התהליך באופן כללי

באופן כללי, ניתן לומר כי משכנתאות לעסקים עובדות בצורה די דומה ללקיחת משכנתא עבור עסקים פרטיים. למעשה, אותן משכנתאות עובדות במתכונת שבמסגרתה הנכס של הלווה ימושכן כנגד ההלוואה מן המלווה. 

 

מהו היתרון של לקיחת משכנתא עבור פתיחת עסק עצמאי?

במידה ותמיד חלמתם לפתוח עסק משלכם, חשוב מאוד להדגיש כי קיימים מספר יתרונות ללקיחת משכנתא לשם כך. תחילה, חשוב מאוד לציין כי במידה ולקחתם משכנתא עבור עסק עצמאי משמע הדבר הוא שהעסק שלכם כעת יוכל להפסיק לשלם דמי שכירות שהוקצו מראש לטובת שכירת נכס מסוים, כך שהנכס יהיה בבעלותכם הבלעדית בתור בעלי העסק. בדיוק פה משכנתא לעסקים נכנסת לתמונה – מטרתה העיקרית היא לסייע לבעלי עסקים שרוצים ליהנות מיתרון זה ולהיות הבעלים הבלעדיים  של הנכס עליו יושב בית העסק שלהם אך אין ברשותם את ההון הנדרש לשם רכישת הנכס המדובר. 

 

מה לגבי מיסוי?

משכנתא עבור עסק היא עניין קצת שונה באשר להיבטי המיסוי מאדם פרטי שרוכש נכס. למעשה, עסק אשר רוכש נכס נתקל במספר סוגיות מיסוי שונות, כאשר חברה יכולה לקזז את ההוצאות הכרוכות באותה רכישת נכס מהרווחים ובכך בעצם לשלם מיסוי נמוך יותר באופן משמעותי. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך