logo-kol-ha

פגיעה מינית

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

פגיעה מינית היא שם כולל לכל סוג של פעולה בעלת אופי מיני אשר מתבצעת ללא הסכמה ורצון מפורשים של שני הצדדים המעורבים. לאחרונה קיבל המושג צמצום משמעותי והפך לתקיפה מינית על מנת להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שפגיעה מינית מעצם יסודה היא תקיפה חד צדדית ושיש בה צד אחד שהפעולה המינית, מילולית או פיזית, נכפית עליו שלא על פי רצונו. תחת הגדרה זו יש הגדרות נוספות של פעולות נוספות שלאחר התרחשותן או ביצוען המחוקק צריך לדעת בדיוק מה אירוע על מנת להתייחס לכל מקרה לגופו ולקבוע את העונש הדרוש והראוי בכל מקרה שכזה.

 

הגדרות נוספות תחת הקטגוריה של פגיעה מינית

כאמור, תחת הגדרה רחבה זו יש עוד כמה וכמה הגדרות ספציפיות יותר שנוגעות למעשים כאלה ואחרים. יש פער תהומי בין ביצוע מעשה של אלימות מילולית שאין בו מגע פיזי לבין אינוס של ממש שכולל כפיית מעשה מיני על אדם זה או אחר ולכן חשוב מאד לפנות אל עורך דין שמתמצא ובקיא בתחום והוא יידע איך להתייחס לכל מקרה שקרה או לכל פעולה שבוצעה. באופן כללי אפשר לומר שהגדרות החוק ברורות אך כמו בכל תחום משפטי אחר גם בתחום זה אפשר להתפלפל ולמצוא פרצות בלשון החוק שבסופו של דבר הופכות את הפעולה לפחות חמורה או בעייתית.

 

המודעות שיש כיום לפגיעות מיניות

עם הזמן יש יותר ויותר מודעות לנושא של תקיפות מיניות ויותר ויותר אנשים מבינים שאין הם חייבים להשלים עם אמירות בעלות אופי מיני שנזרקות לאוויר או מופנות ישירות אליהם. הנושא מקבל משנה חשיבות כאשר מדובר בילדים צעירים או חסרי ישע שמעורבים בעניין ולכן חשוב מאד בכל מצב של ספק לפנות עורך דין שמתמחה בתחום עבירות המין שיידע בדיוק מה לעשות ואיך יהיה הכי נכון להתנהל לאחר כל פעולה שבוצעה. הוא יהיה הכתובת לברר כל שאלה או עניין שמתעוררים ויכול לעשות הרבה סדר בנושא מורכב וסבוך שאין זה פשוט להתנהל בו באופן עצמי.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך