logo-kol-ha

הנחתה אקוסטית – המושג שאתם חייבים להכיר 

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כאשר מדובר על ענף הבנייה, נדרשים פתרונות בידוד שונים כדוגמת הנחתה אקוסטית על מנת ליצור בידוד אפקטיבי ויעיל שיסייע להתמודד עם רעשים אשר מפריעים לשגרת החיים של הדיירים. בידוד אקוסטי משמש בין היתר למנוע חדירה של רעשי הסביבה החיצונית אל תוך המבנה וכן גם לשמור על כל דיירי המבנה מפני רעשים ושאר מטרדים שעלולים לפגוע בשגרת החיים שלהם. בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם אודות כל מה שתצטרכו לדעת בנושא של פתרונות אקוסטיים וכל הסובב סביב נושא זה. 

 

מושגים שצריך להכיר לפני שמדברים על הנחתה אקוסטית

  • ספיגה אקוסטית – המושג של ספיגה אקוסטית בעצם עוסק סביב איכות הקול המצויה בחללי מבנה, כאשר בדרך כלל מקובל לאמוד את ערך איכות הספיגה האקוסטית ב-NRC. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי מטרתו העיקרית של בידוד אקוסטי היא בעצם לספוג חלק ניכר מהקול החיצוני על מנת למנוע הדהוד לאורך כל חלל המבנה.

  • הנחתת קול – בעת בה אנו מדברים על כל הנושא של הנחתה אקוסטית ושאר פתרונות בידוד, הרי שעליכם להכיר את המונח הנחתת קול. למעשה, מדובר על מושג המתייחס בעיקר למעבר של קול בין חדרי המבנה השונים, כאשר המטרה של בידוד אקוסטי במקרה זה היא לצמצם ככל הניתן את עוצמות אותו הקול אשר עובר בין חללי המבנה. 

 

חומרים יעילים של בידוד אקוסטי

בעוד כי הנחתה אקוסטית היא בהחלט פתרון יעיל לכל דבר ועניין, חשוב מאוד לציין כי קיימים עוד מגוון פתרונות, כמו למשל קיר מסך זכוכית. יתר על כן, ניתן להשתמש גם בחומרים יעילים אחרים על מנת ליצור בידוד אקוסטי שאינו נשען רק הנחתה אקוסטית, חומרים כדוגמת יריעות אקוסטיות טקסאונד, יריעות אלומיניום, צמר סלעים וכדומה. 

 

לסיכום

הצורך בשקט פוגש את כולנו במהלך השלבים השונים של החיים שכן, כאשר מדובר על מבנה מגורים רעשי הסביבה הבלתי פוסקים ורעשי הבנייה עלולים לפגוע משמעותית בשגרת החיים שלנו. בהתאם לכך, קיים צורך מהותי בחיפוש אחר פתרונות בידוד אקוסטיים כדוגמת הנחתה אקוסטית. 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך