logo-kol-ha

שעבוד נכס

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

המושג של שעבוד נכס קשור לתחום המשכנתאות. אם המסלול הרגיל הוא קבלת משכנתא ותשלום ההחזר לבנק מדי חודש, הרי שכאשר מדברים על שעבוד נכס מתכוונים לקבלת הלוואה מהבנק כאשר נכס כלשהו שנמצא בבעלותו של הלווה הוא מה שיהווה את הערבון של הלקוח להחזיר את מלוא סכום ההלוואה. אמנם גם בתהליך רגיל של לקיחת משכנתא הדירה שקונה הלווה היא מה שיעבור לבעלות הבנק במקרה שבו הלקוח לא יעמוד בהחזר אך כאשר מדובר בשעבוד נכס הרי שמדובר בפנייה ראשונית אל הבנק, כלומר בבקשה להלוואה בתמורה לאותו הנכס כערבון. בצורה זו אנשים שיש ברשותם דירה אך לא רוצים למכור אותה יכולים לבקש ולקבל הלוואה, גם של סכום כסף גדול והדירה תישאר ברשותם. לא מעט אנשים משתמשים בדרך זו להשגת כסף בצורה מהירה ואפילו מיידית.

 

מי יכול להיעזר באפשרות של שעבוד נכס?

כאמור, כל מי שצריך בצורה מהירה הלוואה של סכום כסף (אפילו סכום כסף גדול) יכול להעמיד את הדירה או הבית שלו כשעבוד ובתמורה לקבל את אותו הסכום. במידה ותהיה בעיה והוא לא יעמוד בהחזר הנדרש ממנו – הדירה או הנכס יעברו לבעלות הבנק וכך הבנק יוכל למכור את הדירה ולקבל בחזרה את הסכום הגבוה שניתן כהלוואה. תהליך זה מכונה משכנתא הפוכה והרבה אנשים מבוגרים שיש בבעלותם דירות עושים שימוש באפשרות הזאת על מנת להשיג סכום כסף גבוה כדי לעזור לילדים או הנכדים שלהם לכל צורך שהוא. כך הם יכולים להמשיך להתגורר בבית או הדירה שלהם ויחזירו אט אט את ההלוואה שקיבלו. במקום לקבל כסף ותמורתו לקנות דירה – התהליך הוא הפוך ומכאן השם – קודם כבר יש דירה בבעלותו של הלקוח ותמורתה הוא מבקש הלוואה מהבנק. כיום מדובר באפשרות טובה מאד לקבלת כספים והרציונל אומר שמי שיש בבעלותו דירה תמיד יוכל להסתדר עם ההלוואה בתמורה לדירה.

 

הנוחות של אפשרות שעבוד נכס קיים

בשנים האחרונות אפשר להתוודע להרבה מאד אנשים מבוגרים שאכן רוצים לעשות מאמצים ולעזור לדור הבא, אם בקניית דירה עבורם ואם בכל דרך כלכלית אחרת שתאפשר להם את החמצן לנשימה שהם כל כך צריכים. כאשר הם יכולים להמשיך לגור בדירה שלהם ובתמורת שעבוד שלה לקבל הלוואה – זו דרך מצוינת להשיג סכום כסף גבוה וברוב המקרים הריביות נחשבות לאטרקטיביות מאד במסלול הלוואות זה. הרציונל אומר שמי שכבר יש בבעלותו דירה יהיה במצב כלכלי טוב מאד והסיכון שהוא לא יחזיר את ההלוואה נמוך מאד. אפשרות זו נותנת גם לבנק הרבה מאד שקט כאשר יש את הידיעה בדבר קיומה של הדירה עצמה לשעבד במקרה הצורך. כיום לא מעט אנשים בוחרים במסלול זה ומצליחים להשיג מטרות שלא היו מצליחים ללא הכסף שקיבלו בגין הדירה המשועבדת.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך