logo-kol-ha

דלקות חניכיים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

החניכיים הם אזור מאד מיוחד בגוף, שכן הם ממוקמים בחלל הפה, מה שהופך אותם לרגישים וכאלה שבאים במגע כל הזמן עם האוויר ועם כל המאכלים שאוכלים. בנוסף החניכיים הם הבסיס של השיניים ולכן חניכיים בריאים וחזקים מהווים את הבסיס הדרוש לעמידה יציבה ואיתנה של כל שן ושן. דלקות חניכיים – זהו שם כולל לכמה וכמה מחלות שיכולות להיגרם מתוך כמה וכמה סיבות וחשוב לדעת עליהן, שכן אם החניכיים יהיו חולים ולא יהיה טיפול מתאים – גם היציבות של השיניים עלולה להתערער ובמקרים חמורים במיוחד השיניים ממש יכולות להתחיל להתנדנד ולא להיות יציבות במקום שלהן. מכאן שחשוב מאד לטפל בכל חשד שעולה בנוגע להיווצרותה של דלקת חניכיים. חשוב לפנות אל רופא שיש לו התמחות במחלות ודלקות בחניכיים, מה שיבטיח שהוא יידע בדיוק מה לעשות ואיך לטפל בכל מקרה שקורה.

 

איך מאבחנים דלקות חניכיים?

התסמינים של דלקות חניכיים יכולים להיות שונים ומגוונים – כאבים או חוסר נוחות שמורגשים בעת צחצוח השיניים היומי, הופעת דימום בין השן לבין החניכיים שסביבה, כאבים כאלה ואחרים או אפילו עכירות סביב החיבור בין השן לחניכיים. חשוב לפנות אל רופא שיניים באזור המגורים וכך מי שמתגורר בירושלים, למשל, יכול למצוא רופא שיניים בי-ם שיוכל לתת לו מענה ולסייע לו במידה והוא חושד שיש לו דלקת בחניכיים. יש רופאים בעלי התמחות ספציפית לכל סוגי מחלות החניכיים ולכן במרפאות רבות ניתן מענה הוליסטי למגוון רחב של בעיות בחלל הפה, לא רק לשיניים והחניכיים. חשוב מאד לטפל באופן מיידי בכל חשד שמתעורר בנוגע לקיומה של דלקת בחניכיים, שכן אם היא לא תטופל באופן מיידי בדרך הטובה ביותר הרי שהמצב עלול להחמיר והשיניים תהיינה בסכנה. מכיוון שיש קשר הדוק וישיר בין החניכיים לשיניים אסור להזניח את הבריאות של החניכיים וחשוב לטפל בכל דלקת שמתחילה.

 

החשיבות של שמירה על בריאות חלל הפה

כאמור, חשוב מאד לשמור על הבריאות השלמה של השיניים ושל החניכיים כאחד. בזכות שמירה זו השיניים תהיינה יציבות וחזקות ולא תהיה איתן שום בעיה בריאותית לאורך זמן. על מנת לוודא שאין שום התחלה של דלקת בחניכיים חשוב להגיע לרופא השיניים לביקורת אחת לשנה וכך אפשר יהיה לשים לב האם יש משהו שאינו כשורה בחלל הפה. כיום יש מגוון רחב של שיטות לטיפול בכל מחלה או דלקת ויש חשיבות גם לאבחון המהיר ולגילוי המוקדם ככל האפשר על מנת שהמחלה או הדלקת לא תחמיר ואפשר יהיה לטפל בה כמה שיותר מהר. עם הזמן מתפתחות עוד ועוד שיטות ודרכים לטיפול במגוון בעיות או מחלות של חלל הפה, השיניים והחניכיים כך שכל אדם יוכל למצוא את המזור שמתאים לו.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך