logo-kol-ha

מה מצב תעסוקת הנשים בישראל נכון להיום?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

קיימים פערים מגדריים בין גברים לנשים בשוק העבודה המבוססים בעיקר על הקושי בשילוב צרכי עבודה ומשפחה יחד. בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ-53% נשים לעומת כ-18% גברים, עשו שינוי תעסוקתי בצמוד להולדת ילד. אין ספק כי סטטוס ההורות משפיע על איכות ורצף העבודה כך גם חופשת לידה, חופשת מחלת ילד ועוד. בנוסף, עדיין קיימים פערי שכר עבור אותן משרות המאוישות על ידי גברים או נשים. מחפשת משרה? קראי על נתוני תעסוקת הנשים בארץ לצד תהליך חיפוש עבודה לנשים בצורה הנכונה והמדויקת עבורך.

שיעור תעסוקת נשים בארץ

דו"ח הלמ"ס מדצמבר 2019 מראה נתון העסקה של 2,068 מיליון גברים מול 1,911 מילון נשים בשוק העבודה, כאשר שיעור הגברים העובדים עומד על 66.9% לעומת 59% נשים.

לא ניתן להתכחש לעובדה שהבדלים אלו נובעים גם מהעובדה כי קיימת אפליה בלתי פורמלית של מעסיקים כלפי מגדר זה. אלו חוששים מפני תפוקה בלתי מספקת או חוסר רציפות בעבודה על רקע המחויבויות של האישה למשפחתה.

פערי שכר על רקע מגדרי בשוק התעסוקה

קיימים הבדלי שכר משמעותיים בין גברים לנשים הנובעים ממספר סיבות, כאשר הגורם העיקרי הוא היקף השעות הנמוך יחסית בו בוחרות נשים על מנת להצליח לתמרן בין משימות הבית לעבודה.

סיבה משמעותית נוספת להבדלים המגדריים בשכר היא אופי המשרה הנבחרת. משלחי היד בו בוחרים רבים מהגברים הם מקצועות ותפקידים שהשכר הממוצע בהם הוא גבוה יותר.

לנתונים אלו קיימת גם השפעה ארוכת טווח על גובה החיסכון הפנסיוני השונה בין גברים לנשים.

כיצד משפיעים הורות ולידה על תעסוקה במגדר הנשי?

לעיתים רבות השינויים המשפחתיים הכוללים לידה והורות גורמים לנשים ללקיחת פסקי זמן מהעבודה לצורך חופשות לידה וכדומה מה שגורם לפגיעה ברצף התעסוקתי. בשוק העבודה הדינאמי עלולות להיות לחופשות וקיטועים אלו השלכות על התקדמות בעבודה ועליה בדרגה.

 

ככלל, הורות ולידה הם נקודות מפנה משמעותיות בחיים הפרטיים ובהחלט משפיעות על רצף העבודה יותר בקרב הנשים, אולם, אין בנתונים אלו כדי להעיד על איכות העבודה של האישה ועל יכולת תפקודה בעבודה במקביל להיותה אם.

אם את מחפשת עבודה ומעוניינת למצוא משרה המתאימה למידותייך בשכר ההולם את כישורייך, נשמח להכיר לך את גלשן שווקים – חברת השמה בירושלים, אחת מחברות ההשמה המובילות בישראל.

גלשן שווקים – השמה ספיישל פור יו

גלשן שווקים מציעה שירותי השמה מתקדמים במגוון תחומים: אדמיניסטרציה, תפקידים אקדמיים, שיווק ומכירות, שירות לקוחות, בנקאות, מלונאות ועוד במשרות מלאות או חלקיות.

מועמדת של גלשן שווקים? מובטח לך יחס אנושי ולווי איש צמוד לכל אורך התהליך עד למציאת המשרה המושלמת עבורך מבחינת תנאים וגובה השכר. באמצעות ליווי של חברת השמה תוכלי לספק את דרישותייך ולהיקלט במשרה מתאימה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך