logo-kol-ha

אקזמה בידיים מה זה אומר?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מנתונים עולה כי בערך עשרה אחוזים מהאוכלוסיה סבלו, סובלים או יסבלו ממה שנקרא אקזמה בידיים. תופעה זו היא תסמין רפואי שנפוץ בעיקר אצל אימהות צעירות, או אצל עקרות בית, ומדובר למעשה על מעין תופעה דלקתית, אשר עשויה להיות מטרידה למדי. תופעה זו, מהווה סממן רפואי אשר מאופיין על ידי פריחה שמופיעה בכפות הידיים ובאצבעות הידיים בעצמן, זאת כאשר במקרים רבים מאוד האקזמה בידיים תאופיין יחד עם התפרצויות חריפות, והופעה כרונית של האקזמה בחלק גדול ולא מבוטל מן המקרים. בשורות הבאות, ריכזנו לכם מידע חשוב ורלוונטי על התופעה, על הגורמים להופעה שלה, וכיצד ניתן לטפל ביום בהופעה של הגירוי בידיים.

מה הם הסיבות השונות להופעה של אקזמה בידיים?

הגורם נפוץ והמוכר ביותר להופעה של סימפטום זה הוא חשיפה גדולה וארוכה לחומרי הניקיון השונים למיניהם. במקרים נוספים, מדובר על חשיפה ממושכת לחומרים כימיקליים כאלה ואחרים, ולרוב סוג האוכלוסייה שיסבול מאקזמה בשל הסיבות האלה, הם בעלי מקצוע לדוגמת – אחיות, מעצבי שיער, צוותים רפואיים, עובדי בניין, נגרים, וכיוצא בזאת. במקרים כאלה, כאשר האקזמה בידיים מתרחשת בעקבות חשיפה לחומר מסוים, ניתן למעשה לאבחן את החומר שיוצר את התגובה האלרגנית, דבר שמסייע לטיפול באקזמה. סיבות נוספות להופעת האקזמה בידיים, תוכלו למצוא באתר האינטרנט הרשמי של העמותה הישראלית לאטופיק דרמטיטיס. אם מסכמים את נושא הגורמים, אפשר להבין כי הסיבות להיווצרותה של האקזמה יכולות להיות פנימיות או חיצוניות. כאשר מדובר בחשיפה לחומרים מסוימים, הדבר מעודד את פעילותה של מערכת החיסון ואז נוצר מנגנון המכונה תגובת יתר חיסונית עם השהיה.

כיצד ניתן לטפל כיום בתופעה?

הטיפול הוא טיפול שמשתנה בהתאם לחומרת המצב של האקזמה. כיום, נהוג לטפל באקזמה בידיים כך:

  • כאשר מדבר על מצב חריף, אזי שמה שיכול לסייע בהקלה על הכאבים זה חבישה של הידיים, תוך כדי שמירה על לחות.
  • כאשר מדובר על שלב לא חריף, נהוג להשתמש בתכשירים נגד דלקות.
  • כאשר מדובר על מצב כרוני, נהוג לשמור על אורח חיים שמסייע להרחקת האקזמה בידיים.
  • ניתן גם לעשות שימוש בטיפול שהוא נעשה באמצעות משחה משמנת, מרגיעה, וכך בעצם ניתן לבודד את העור שלנו מכל מה שקשור לתהליכי הגירוד והאדמומיות שנוצרים מהאקזמה עצמה.
  • משחות המכילות קורטיזון או סטרואידים פעמים רבות יכולות להקל על האקזמה ואף להעלים אותה לחלוטין.

אם לא הצלחתם להעלים את האקזמה לחלוטין בכוחות עצמכם תוך שימוש במגוון שיטות וטיפולים, מה שבעצם אפשר לעשות זה לגשת לרופא עור מקצועי ומומחה שיסייע לכם באבחון התופעה ויתאים עבורכם את הטיפול הטוב ביותר עבורכם. תוכלו לפנות לרופא עור דרך קופת החולים או באופן פרטי.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך