logo-kol-ha

טיפול בהפרעת קשב וריכוז – מה כדאי לדעת?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אנחנו חיים בעידן בו קשב וריכוז הפכו להיות בעיה מאד מוכרת שכולנו נחשפנו אליה. רבים מהילדים וגם מהמבוגרים סביבנו מאובחנים כבעלי קשיי קשב וריכוז. חלק מהאנשים פונים לטיפול תרופתי וחלק מחפשים פתרונות חלופיים. במאמר זה נפרט על האפשרויות העומדות בפניכם בנושא של טיפול בהפרעת קשב וריכוז, ונפרט בפניכם מה כדאי לדעת לפני שמתחילים טיפול.

 

על מה מדובר כשאומרים בעיות קשב וריכוז?

כשמדובר על בעיות קשב וריכוז הכוונה היא להפרעות נירו התנהגותיות הפוגעות בתפקודים שונים כמו ברמת החברתית, ברמה הבין אישית, בתחומי האקדמיה והתעסוקה. קשיים אלו לרוב מאותרים עוד בשלב הילדות אך יכולים להמשיך גם לבגרות. ישנם אנשים מבוגרים שמעולם לא אובחנו ומגלים בגיל מאוחר שיש לבעיות שהם חווים שם. באתר azo.co.il תוכלו לקבל מידע נוסף על הנושא ובעצם להבין איך לטפל בבעיה בצורה מתונה וטבעית.

 

מתי כדאי לעבור אבחון של קשב וריכוז?

ישנם מגוון תסמינים להפרעות קשב וריכוז, הן יכולות לבוא לידי ביטוי בהיפראקטיביות או אימפולסיביות, חוסר קשב למשימות, הפרעות בשינה, מצבי רוח קיצוניים ועוד. אם אתם או ילדכם חווים חלק מהתסמינים האלו, אם אתם מרגישים שפעמים רבות המחשבות שלכם נודדות, אם אם נוטים לאבד חפצים יותר מאחרים, אם הילד שלכם מתקשה להתארגן בבוקר, ובעיקר אם מורה או איש מקצוע אחר ממליץ, שווה לבחון את הנושא.

 

איך טיפול בהפרעת קשב וריכוז מתבצע?

הטיפול המסורתי הוא לרוב באמצעות תרופות כמו ריטלין, קונצרטה ועוד תרופות הפועלות באמצעות מנגנון של שחרור והשהייה של חלקים במוח במטרה להעלות את התפקוד לזמן ממוקד. טיפול תרופתי אינו מתאים לכולם וישנן תופעות לוואי שונות. כיום ישנן מגוון שיטות טבעיות לטיפול בהפרעות קשב. פעילות גופנית מסוגים שונים, תזונה ודיאטה, תוספי מזון כמו אבץ ומגנזיום, צמחי מרפא וטיפולים שונים באמצעות מגע או דיקור.

 

מה החשיבות של טיפול בהפרעות קשב וריכוז?

לצערנו, אחוז גבוה מהילדים ובני הנוער בישראל סובלים מהבעיה וזו משפיעה עליהם במגוון דרכים. יש ילדים שמאופיינים בהיפראקטיביות מאוד חזקה וזה פוגע בהם גם בפן החברתי, גם בפן הרגשי וגם בפן הלימודי. יש כאלה שסובלים להיפך, מסוג של אפטיות או אדישות וגם זה פוגע בהם בכל מיני מובנים. לכן, יש חשיבות רבה להתייחס לכל דבר שיכול לאפיין את התופעה הזו ולאבחן את זה כמו שצריך ובזמן, כדי להקל על הילד ולסייע לו בכל מה שצריך. טיפול נכון יכול לעזור ולהקל בהמון מובנים ויש כל מיני סוגים של טיפולים כמו ריפוי בעיסוק, טיפול באומנויות, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול בעזרת פסיכולוגית כמו למשל טיפול התנהגותי, טיפולים במים, טיפול באמצעות צמחי מרפא, טיפול בפרחי באך ועוד. כל טיפול מתאים לילד אחר ולאופי אחר ולכן גם ההתאמה הזו חשובה מאוד.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך