logo-kol-ha

צמחי מרפא: לאילו מצבים רפואיים זה מתאים?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

ככל שהזמן עובר אנחנו שומעים על עוד ועוד אנשים שבוחרים בשיטות טיפול טבעיות, על פני שיטות טיפול קונבנציונליות למגוון של מצבים רפואיים. אחת השיטות היותר מומלצות היא באמצעות צמחי מרפא. בעוד יש צמחים המתאימים לשימוש חיצוני, אחרים מתאימים לשימוש פנימי, יש צמחים שמכילים כמות גבוהה של רכיבים פעילים, אחרים פחות ולכן ההמלצה הכי חשובה ששווה לאמץ היא שלא לצרוך אף צמח על דעת עצמנו בלי שקיבלנו על כך המלצה מגורם מוסמך. מה זה גורם מוסמך? מטפל שעבר הכשרה של כמה שנים באחד או יותר מתחומי הרפואה האלטרנטיבית, טבעית, משלימה.

אז במה אפשר לטפל?

יש קשת רחבה של מצבים רפואיים ותסמינים בהם ניתן לטפל. הנה כמה מהפופואריים שבהם:

  • צמחים להרגעה ושחרור – אחת התלונות השכיחות שמטפלים שומעים כחלק מעבודתם במקומות עבודה כמו מרפאה לרפואה טבעית או קליניקת טיפולים לרפואת משלימה קשור ללחצים, למתחים ולחוסר היכולת להירגע מכל מיני סיבות. אצל חלק מהאנשים זה קשור לעבודה, אצל אחרים זה תקופות כמו למשל אחרי לידה ויש כאלה שהם פשוט לחוצים מטבעם. אז יש כמה צמחים שיכולים לעזור במצבים של חרדה, דיכאון, לחץ ואפילו בעיות שינה. הצמח הראשון נקרא אשווגנדה. בעברית הוא נקרא ויתניה משכרת ובהודו משתמשים בו בתור תרופה המקלה במצבים שונים ומחזירה את הגוף לאיזון כבר למעלה מ-5,000 שנה. הוא מסייע בשיפור תפקודה של בלוטת התריס, תורם לאיזון רמות הסוכרים בדם, מגביר את התפקוד המיני ומחזק את המערכת החיסונית. צמח נוסף שידוע בתור תורם לשינה בריאה וטובה נקראה ולריאן. הוא מעולה לאנשים הסובלים מנדודי שינה כתוצאה מלחץ נפשי ומשפר את איכות השינה. גם פסיפלורה, קווה קווה והיפריקום ידועים בתור צמחים בעלי אפקט הרגעה עוצמתי.
  • בעיות הקשורות למערכת העיכול – יש סוגים שונים של תסמינים ובעיות הקשורות למערכת העיכול כמו למשל עצירויות, בחילות והקאות, בעיות השמנה, תחושה של בטן מלאה ונפוחה, קשיים בתהליכי הספיגה של המזון, דלקות במעיים ובמערכת העיכול ועוד. בין הפירות הידועים כמשפרי עיכול מעולים הוא הפפאיה. הוא מקל על תהליכי עיכול ומפרק את החיידקים שגורמים לגזים. כורכום ידוע בתוך צמח מעולה לאנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול. שורשי שן הארי מומלץ לאנשים הסובלים מנפיחות וגזים.
  • חוסר איזון הורמונלי – עוד בעיה הנחשבת ליחסית נפוצה בקרב האוכלוסיה. הסיבות לחוסר איזון הורמונלי הן רבות וכוללות בין השאר תקופות מסוימות בחיים כמו למשל לפני, בזמן ואחרי מחזור בזמן היריון, לידה והנקה, בתקופה של גיל המעבר, אך גם שינויים בתזונה למשל יכולים להוביל לחוסר איזון כזה. צמחים כמו אשווגנדה, קוהוש שחור ושיח אברהם מסייעים במצב של חוסר איזון הורמונלי.

כמובן שיש עוד אינספור מצבים בהם ניתן לטפל באמצעות צמחי מרפא ביניהם כאבי ראש ומיגרנות, דלקות פרקים, מחלות כרוניות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ואפילו סרטן, בעיות רגשיות אצל ילדים ומבוגרים כמו למשל בעיות קשב וריכוז, התפרצויות זעם וקשיי הסתגלות.

היתרונות של טיפול באמצעות צמחי מרפא

  • טיפול ללא תופעות לוואי ותסמינים מסוגים שונים
  • מתאים לכולם כולל ילדים, מבוגרים, אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, נשים בהריון ועוד
  • יעיל וניתן לעשות שימוש לטווח הרחוק
  • טיפול בשורש הבעיה ולא רק בתסמין עצמו

כן יש חשיבות רבה לדיוק בתהליך ומומלץ לפנות לאדם המתמחה בהתאמת פורמולה צמחית בהתאם לבעיה ממנה אתם סובלים, הגיל שלכם, אורח החיים שלכם ומאפיינים נוספים.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך