logo-kol-ha

5 מאפיינים של בניין יוקרה

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה


בתקופה בה ישראלים מחשבים מחדש את סדר העדיפויות שלהם לרכישת בתים, על רקע לחצי המגפה, נוצרת נקודה מעניינת בכל הנוגע לבניית בניין יוקרה, לפיה, למרות האילוצים הכלכליים, אנשים מתעניינים היום ברכישת בתים בגדלים בינוניים, בבניינים יוקרתיים. החשיבה נעשית לטווח הקצר וגם הרחוק, כלומר גם במטרה להנות מרמת חיים גבוהה וגם אם נרצה למכור את הנכס עוד מספר שנים ולעשות סוג של רווח על העסקה, יהיה לנו הרבה יותר קל לעשות את זה, בהשוואה לבניינים רגילים. הנה 5 מאפיינים של בניין יוקרה ששווה להכיר.

1. לא תמיד גדול יותר הוא טוב יותר, גם בבנייני יוקרה

מגמה זו נמשכה גם במהלך שנת 2021: לבתי יוקרה בגודל בינוני לוקח בממוצע ארבעה חודשים להימכר, בעוד שבתים גדולים יותר שמתוכננים עם קיר מסך, נמכרים כעבור חמישה חודשים, ובתים קטנים נמכרים בתוך שלושה חודשים. יש נקודה חשובה למכירת נכס יוקרתי במהירות, שכן הרוכשים מחפשים בתים שאינם גדולים ואינם קטנים מדי. הנתונים גם מציגים נקודה עבור קונים ומפתחים אמידים, לפיה גם בשוק בנייני היוקרה, גדול יותר אינו תמיד טוב יותר, כשזה מגיע להבטחת מכירה מהירה.

גורם אחד מאחורי מגמה זו הוא שרוכשי דירות יוקרה רבים עוברים מערים גדולות לפרברים. לאחר שהתרגלו לגור בדירות, קונים אלה מחפשים יותר מקום, אבל אינם מעוניינים לנהל בית גדול עם שטחים רבים.

2. שיקולי המחירים

שיקולי המחירים מהווים חלק עיקרי נוסף בחישובי הקונים, שכן הם מחליטים על גודל הבית שמתאים להם. בדרום הארץ, קונים עוברים מאזורים עירוניים כמו אילת לאזורים פרבריים שבהם הם יכולים לקבל יותר מקום, אבל הם אינם מעוניינים בבית גדול מדי.

קיים ביקוש לבתים בגודל בינוני, שמגיעים עם נקודות מחיר נגישות יותר. רוב האנשים אינם זקוקים היום לבית עם 6 חדרים. מוכרי בתים יוקרתיים בגדלים בינוניים, ממוקמים היטב היום, והקונים נדרשים לצפות לתחרות והתמודדות עם הצעות מחיר של קונים פוטנציאליים רבים. אבל גם בשוק המבוקש הזה, תמחור נכו הוא עדיין קריטי.

3. חשיבות ליווי של חברת נדל"ן מיומנת

לרכישת בתים קטנים או גדולים בבנייני יוקרה, חשוב לקבל ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום הנדל"ן. למרות שיש שפע של קונים, התמחור הנכון הוא המפתח, מכיוון שהקונים רגישים למחירים ומשכילים מאוד להבין מתי דירה אינה מתומחרת נכון.

4. האטרקטיביות של בתים בגדלים בינוניים בבנייני יוקרה

קונים אמידים רוכשים היום נכסים עיקריים או נכסים להשקעה שמציעים יותר מקום לעבודה, למידה ובילוי בבית. הרוכשים מעוניינים יותר משטחים רבועים ממה שמספקות דירות עירוניות, אבל נראה שמבחינת רבים, יש דבר כזה גדול מדי.

יש נקודה מעניינת כשזה מגיע לבחירת בתים בגדלים בינוניים בבנייני יוקרה. אנשים מעריכים ניסיון על פני מוצרי יוקרה, ומשקיעים את כספם בבתים עם אדמה ומקום לילדים לשחק, אבל הם רוצים מרכב ניהולי שאינו מכריע.

5. רוכשי דירות מעלים את מחירי המכירות

באזורי הפרברים, מחירי הדירות זולים ב-25% והדירות מגיעות עם שטחים נרחבים, בתוספת בתים חדשים עם נופים מדהימים, אז כולם נוהרים היום לפרברים.

מה מעלה את ערך הנכס?

יש כמה דברים מהותיים שהופכים נכס ליקר יותר. האחד זה המיקום שלו. כלומר, ככל שמדובר במיקום מרכזי יותר ופופולארי יותר, ככה המחיר של הנכס עולה. בנוסף, הקומה ומיקום הדירה בהיבט של כיווני אוויר. למשל, דירה בקומה 8 שפונה לכיוון מערב, תעלה יותר מדירה בקומה 3 שפונה לכיוון דרום.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך