logo-kol-ha

תוכנית עסקית לנשים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תוכנית עסקית היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק. באמצעות תוכנית עסקית ניתן לתכנן את עתידו של העסק המתחיל לכמה שנים קדימה. התוכנית העסקית כוללת זמנים, יעדים, מטרות, הוצאות והכנסות, הוצאות שיווק ומכירות וכמובן את חזון העסק. את התוכנית יש לעשות עם רו"ח מקצועי ומנוסה או איש מקצוע אשר יתאים אותה בהתאם לצרכי העסק.

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא תוכנית מקצועית, ממוקדת ומסודרת לפרטי פרטים עבור העסק. את התוכנית בונה רו"ח מקצועי ומנוסה או איש מקצוע בתחום בהתאם לצרכי העסק. התוכנית כוללת את יעדי המכירות, יעדי השיווק, מטרות ויעדי העסק, חזון העסק, ההוצאות וההכנסות של העסק וכן כוללת מצבים שונים אשר עלולים להשפיע על העסק במהלך חייו העסקיים. באמצעות תוכנית עסקית זאת יכול העסק להתנהל בצורה חכמה ונכונה ולא להיקלע לקשיי תזרימי מזומן. התוכנית מתאימה לעסקים בתחילת דרכם שלא ממש יודעים כיצד לנהל את העסק ועושים לא מעט טעויות, אך לא רק להם. גם עסקים ותיקים יותר אשר במהלך חייהם העסקיים נקלעים למצבים שונים ומורכבים חייבים גם הם תוכנית עסקית שתעזור להם להתוות את הדרך בה הם צריכים ללכת.

התאמת תוכנית עסקית לעסק

את התוכנית לעסק יש להתאים בהתאם לצרכים של העסק. עסק מתאים אשר בתחילת חייו העסקיים או עסק בהקמה, צרכיו יהיו שונים מאשר עסק עם וותק של כמה שנים בתחום. לכן התוכנית של עסק חדש ומתחיל או עסק בהקמה תהיה בהתאם לצרכי העסק ומצבו הנוכחי. בתוכנית זאת יפורטו כל מטרות ויעדי העסק והיא תתמקד באופן שיווקי ומכירתי, מכיוון שלעסק אין עדיין הכנסות מספיק. בנוסף לכך הדגש יהיה על היבטים כלכליים, טכנולוגיים ותפעוליים אשר עלולים להשפיע עליו במהלך דרכו. עסק וותיק יותר, יצטרך תוכנית עסקית שונה אשר תכלול את תקציב העסק לשנה הקרובה, פעילותו העסקית של העסק, פיתוח העסק וכן פנייה לשווקים חדשים. את התוכניות העסקיות בונה רו"ח מקצועי ומנוסה בתחום או איש מקצוע בתחום.

מה כוללת תוכנית עסקית?

תוכנית לעסק כוללת כמה סעיפים חשובים בהתאם לצרכי העסק ומצבו הנוכחי. בין הסעיפים השונים בתוכנית העסקית ניתן לראות את הסעיפים את הבאים: 

הגדרת יעדים ומטרות- הגדרות ומטרות העסק לשנים הקרובות. מטרות אלה יכללו תיאור קצר של העסק עצמו וכן המוצרים או השירותים שהוא מציע וקהל היעד שהוא פונה אליו עם המוצר או השירות שלו. 

חזון העסק- בחזון העסק יוגדרו כל הפסגות והיעדים שהעסק רוצה להגיע אליהם ולהגשים במהלך חייו העסקיים. כמו כן, החזון חייב לכלול את הציפיות של העסק גם בעתיד במצבים שונים במהלך פעילותו.

השגת מימון לעסק- סטטיסטיקות שונות, עובדות, נתונים מספריים ועוד כולל דו"ח מפורט ביותר של העסק לפרטי פרטים. באמצעות נתונים אלה ניתן לפנות אח"כ למשקיעים או יזמים בצורה מקצועית ולבקש מימון לעסק.

גיוס כח אדם מתאים- באמצעות גיוס כח אדם מתאים לעסק ניתן לגדול ולהתפתח כלכלית ועסקית. על גיוס כ"א להיות מקצועי ולפרט לפרטי פרטים על סוג המועמד הפוטנציאלי, תפקידו, ניסיונו ועוד.

ניהול עסק- חשוב שבתוכנית העסקית יופיעו שמות המנהלים והתפקידים שהם ממלאים בעסק. באמצעות ניהול העסק ניתן לגרום לעסק להתפתח ולהתרחב בעתיד בהתאם למסלול שמתאים לו ובהתאם ליעדי המכירות שנקבעו עבורו.

 

 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך