logo-kol-ha

הדרכת הורים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בתור הורים לפעמים אנחנו מרגישים שהעניינים בבית קצת יוצאים משליטה. כל הורה מרגיש לפעמים שהוא הורה פחות טוב, שיש רגעים שהוא עומד חסר מילים אל מול הילדים, שהוא היה רוצה לבלות איתם יותר זמן, או לבלות את הזמן המשותף יותר בנעימים, ובאופן כללי שהוא היה רוצה לדעת להגיב לסיטואציות שונות בצורה קצת יותר טובה, ולהיות הורה טוב יותר. הרבה פעמים יוצא לנו לחשוב שאם רק היה בית ספר להורים או מקום שהיה נותן לנו הכוונה איך כדאי להתנהל אל מול הילדים היקרים והאהובים שלנו, סביר להניח שהיינו הורים הרבה יותר טובים. כל הורה חושב כך לפעמים, ולמעשה רבים לא מודעים לכך, אבל יש לנושא גם פיתרון. ההכוונה שאנחנו כה צמאים לה נקראת הדרכת הורים, והיא יכולה לשפר משמעותית את ההתנהלות שלכם אל מול הילד. 

מדוע מומלץ להיעזר בהדרכת הורים באופן פרטני?

הדרכת הורים היא למעשה הדרך הטובה ביותר לקבל הכוונה איך להתמודד עם סיטואציות שונות, איך מומלץ לדבר על הילד, איך להתנהל מולו, ואיך לנהל מערכות יחסים טובות יותר עם הילדים שלנו. ישנה אפשרות לעשות סדנאות של הדרכות הורים, וישנה אפשרות גם של הדרכת הורים באופן פרטני. היתרון הגדול של הדרכה פרטנית כזו הוא היכולת של המדריך או המדריכה לא להתיחס לסיטואציות שונות באופן כללי, אלא לתת לכם הדרכה אישית לסיטואציות שאתם מעלים מחיי היום יום שלכם, ומהתמודדויות שלכם אל מול הילדים. הדרכת הורים באופן פרטני יכולה לסייע לנו לפעול בשיתוף פעולה עם הילדים ועם בן או בת הזוג, ולשמור על אווירה טובה בבית. הרבה פעמים אנחנו בתור הורים מנסים לפתור את הבעיות בתוך המשפחה ובאופן עצמאי, מה שעשוי לגרום ללא מעט דאגה, תסכול, פחדים ועצבים. הדרכת הורים היא הכלי הטוב ביותר שלכם לסגל התנהגויות מעודדות, לייצר אינטרקציה משפחתית טובה, ולהנות מילדים עצמאיים.

הדרכת הורים לגילאים השונים 

אין ספק שההתמודדויות שיש לנו אל מול הילדים בגילאים קטנים שונות לגמרי מההתמודדויות שיש לנו אל מול גילאים מבוגרים יותר ובני נוער. לפיכך, הדרכת הורים צריכה להיות מותאמת על פי טווח גילאים פחות או יותר, תוך כדי התיחסויות לבעיות שעולות אל מול גילאים שונים.

  • הדרכת הורים בגילאים צעירים יכולה לסייע לכם להתמודד לאורך זמן עם אתגרים הוריים אשר מאפיינים את הגילאים הצעירים יותר כמו: העמדת גבולות והתמודדויות של סמכות הורית, אתגרים אל מול זמני השינה, התמודדות חברתית או נפשית של הילד, וגם קשיי למידה ולקויות.
  • הדרכת הורים לגילאים מבוגרים יותר תוכל לתת לכם מענה להתמודדות עם השינויים של המתבגרים אשר משפיעים על המערכה המשפחתית. מקשיים של המתבגר בפן החברתי, ההתנהגותי, הרגשי וכו׳, ועד להתמודדות אל מול לבטים וקשיים שלכם, ההורים, בקשר עם המתבגרים וביצירת מערכות יחסים טובות יותר.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך