logo-kol-ha

הרכב החדש שלך – כל מה שחשוב שתדעי

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

רכישת רכב חדש היא דבר מאוד מרגש, לא משנה אם אנחנו קונים רכב חדש מיבואן או חברת ליסינג, או שמא אנחנו קונים רכב יד שנייה מחברה כזו או אחרת. זה מרגש כי בכל זאת לא מדובר ברכישה שאנחנו עושים כל יום, לא מדובר במשהו שאנחנו שעושים לעיתים תכופות, וחוץ מזה, רכב במובן מסוים הוא סוג של צעצוע למבוגרים, ומי לא אוהב צעצועים חדשים?

אך כמו שזה מרגש ומיוחד, כך זה גם יכול להיות לא פשוט ואפילו עם סיכונים רבים. בין אם אנחנו קונים רכב חדש לגמרי ובוודאי אם אנחנו קונים רכב יד שנייה. אנחנו לא יודעים לומר בוודאות, מה המצב הרכב, אנחנו לא יודעים לומר האם הרכב שנקנה יאפשר לנו שימוש שוטף ונכון במשך כל זמן השימוש בו, או שמא אנחנו נצטרך למצוא את עצמנו אחת לכמה זמן מבלים במוסך בשביל לבצע תיקון כזה או אחר.

מה שכן, אנחנו יכולים להפחית ברמה ניכרת את הסיכונים שלנו אם אנחנו נדע לבחון את הדברים החשובים ברכישת רכב חדש. אם אנחנו נבחן דברים מסוימים, אם אנחנו נדע לברור היטב את הפרטים ולבדוק אותם לעומק, אז נוכל לקבל החלטה נכונה לגבי סוג הרכב שאנחנו קונים, דגם, יצרן וכדומה. כך אנחנו נוכל גם לצמצם משמעותית את העלויות שלנו, בין אם זה עלויות רכישה ובין אם זה עלויות של טיפולים ותחזוקה.

לפני שנציג רשימה של דברים שאנחנו צריכים לבדוק, חשוב לציין שזה נכון לגבי כל פרט. כלומר, אנחנו לא אמורים להסתכל רק על סוג הרכב, אלא אנחנו צריכים להסתכל על המכלול הרחב, למשל אנחנו צריכים לבחון עלויות ביטוח, כולל ביטוח רכב מקיף או חובה, אנחנו צריכים להסתכל על עלויות של טיפולים ועוד. כל פרט כזה הוא משמעותי ובמכלול השלם, אנחנו נגלה שיש לכך אפקט מצטבר בכל השאלה של העלויות וכן של השימוש ברכב.

מה הדברים שאנחנו צריכים לבדוק לפני שאנחנו קונים רכב

ראשית, אנחנו צריכים לבדוק את סוג הרכב, דגם ויצרן. אנחנו לא יכולים להסתפק רק ביצרן או בסוג הרכב. מאחר ויש רכבים של חברות מסוימות, דגמים שנחשבים פחות טובים, לעומת זאת, יש דגמים שנחשבים הרבה יותר טובים. לכן חשוב אם אנחנו מעוניינים לקנות דגם מסוים, אז נבחן אותו ספציפית ולא נסתמך בהכרח על כך שהיצרן הוא טוב.

בהקשר זה, חשוב לבדוק את המעלות והחולשות של הרכב לאורך זמן, כלומר, אנחנו צריכים לבחון מה לקוחות שמחזיקים ברכב זה חושבים על השימוש בו לאורך זמן ולא בנקודה ספציפית.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את כל השאלות לגבי עלויות של חלפים לרכב. אם אנחנו נדרש לבצע תיקון או החלפה של חלק מסוים, אנחנו צריכים לדעת שיש לנו אפשרות להחליף את אותם חלקים בצורה מהירה ופשוטה וכמובן שהעלויות משתלמות. הדוגמא הקלאסית היא של רכבי יוקרה או של רכבים נדירים. מצד אחד אנחנו מחזיקים רכב מאוד מיוחד ויקר, מצד שני, אם חס וחלילה קורה לו משהו, אז מן הסתם עלויות הטיפול הן גבוהות, בין היתר כי קשה מאוד למצוא רכבים וחלפים, והם מאוד יקרים.

שלישית, כאמור אנחנו צריכים להתייחס לשאלת הביטוחים. כולל ביטוח רכב מקיף וכן ביטוחים אחרים. זה מתייחס לשאלה של תאונות, נזקים, גניבות ועוד. יש מקרים בהם בגלל עלות הרכב החברה תדרוש מאיתנו להשקיע בו בכל הקשור לאבטחה, השקעה שיכולה לייקר מאוד את עלויות אחזקת הרכב וזה מעלה שאלות האם זה משתלם לנו. חשוב להדגיש עוד, שאנחנו יכולים לבחון מסלולי ביטוח שונים בשביל למצוא את זה שמתאים לנו.

ארבע, חשוב להקפיד לבחון כמה דלק הרכב צורך וכמה זה יכול לעלות פר חודש. לכל רכב יש צריכה אחרת, אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון, ביחס לכמות הנסיעות וכן למרחקים שאנחנו מתכוונים לגמוע עם הרכב.

חמש, אנחנו צריכים לבחון את השאלה המשמעותית ביותר, מה הפער שבין עלויות רכישת הרכב לעלויות האחזקה שלו. יש רכבים בהם עלויות הרכישה גבוהות, אך אחרי זה לא צריך להשקיע הרבה בתחזוקה, זה המצב האידיאלי. לעומת זאת אם נשקיע הרבה בעת רכישת הרכב ואחר כך בעלויות התחזוקה, הרי שזה לא משתלם לנו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך