logo-kol-ha

מחפשת קריירה חדשה? המקצועות החמים בשוק

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

נשים והייטק הפכו לחיבור טרנדי בשנים האחרונות ובמסגרת האפליה המתקנת חברות בולטות כמו אינטל, גוגל, אי-ביי וקליקמוב פועלות לגיוס נשים. הסבה לעולם ההייטק לאקדמיות הפכה לקלה במיוחד בזכות תוכניות הכשרה במכללות בולטות בארץ המאפשרות רכישת מקצוע מתגמל במיוחד לאחר קורס קצר. מרבית המקצועות החמים בשוק היום מאפשרים לפתח גם קריירה של עצמאית מהבית ולאזן בצורה מושלמת בין משפחה וקריירה. אילו מקצועות בתחום ההייטק הם החמים ביותר בשוק כרגע?

עיצוב גרפי

בתקופה שבה כמות הפליירים בתיבות הדואר יורדת תחום העיצוב הגרפי דווקא משגשג. מי שלמד בעבר לעצב לעולם הפרסום ועבד במערכות העיתונים ובחברות ההדפסה והפרסום עבר הסבה לעולם הדיגיטלי. כמעט כל חברה זקוקה היום לשירותי עיצוב גרפי אם לתכנון סקיצה של לוגו הממתג את החברה, לתכנון גרפי של אתר אינטרנט, אפליקצייה לאייפון ו/או אנדרואיד חדשני או לעיצוב דפי נחיתה ובאנרים לפרסום.

אפילו האתר שבו את קוראת את המאמר הזה כולל ויז'ואלים רבים שנוצרו על ידי מעצבים גרפיים ואם תביטי בלוחות המודעות בדרך כשאת נוהגת תגלי כי ידם של המעצבים הגרפיים גם שם. תחום נוסף שאנו נוטים לשכוח בחשבנו על עיצוב גרפי הוא תחום הצילום. תמונות רבות אינן מגיעות ללקוח בגרסתן הגולמית אלא עוברות ריטוש ושיפור על ידי תוכנות עיצוב גרפי כמו פוטושופ. לכן, במהלך קורס עיצוב גרפי קצר את כבר יכולה לבנות תיק עבודות שיסייע לך להשתלב במגוון מקומות עבודה.

שיווק דיגיטלי

בתחום השיווק הדיגיטלי יש מגוון התמחויות משנה ששילוב שלהם הופך אותך למומחית בתחום. בין התחומים האלה נמנים קידום אתרים בצורה אורגנית במנועי החיפוש, קידום ממומן במגוון רחב של אתרים (הכולל גם התמחות בשיווק באמצעות תכניות שותפים), קידום אורגני וממומן ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ואחרות).

כמעט כל חברות הפרסום הבינוניות והגדולות מעסיקות מומחי שיווק דיגיטלי במחלקות המכונות "דיגיטל" – או שווק מקוון. הן משלבות את הפרסום במדיה הקלאסית כמו העיתונים, הטלוויזיה, הרדיו ולוחות המודעות בקמפיינים עתירי תקציב ברשת האינטרנט. למעשה, כפי שהוכיחו הנתונים האחרונים שפרסמו חברות הפרסום תקציבים רבים יותר מופנים דווקא לפרסום ברשת בו נמצאים מגוון קהלי יעד אליהם המפרסמים רוצים להגיע.

בניית אתרים

החל מתחילת המילניום הנוכחי תחום בניית האתרים הוא אחד מהחמים ביותר בתעשייה. אם בעבר האתרים היו נבנים רק ב-HTML עם שילוב של שפות אחרות כמו ASP או PHP, היום יש מגוון דרכים לבנות אתרים – חלקן אפילו לא מצריכות ידע מעמיק בתכנות אלא יותר בתפעול פלטפורמות כמו וורדפרס.

קורס בניית אתרים קצר יכול להעניק לך את הכלים לעבוד בתוך חברה כלשהי או להעניק את שירותי בניית האתרים במסגרת עצמאית מהבית. כל שאת צריכה הוא מחשב אחד ואת יכולה לברוא עולם שלם באינטרנט. הקורס גם מעניק כלים לשיווק עצמי באמצעות אתר אינטרנט שיכולים לעזור גם אם היום את עוסקת בתחום אחר במקביל.

קורסים במגוון שפות תכנות

שפות התכנות הרבות פותחות בפניך הזדמנויות מרתקת לקריירה לאחר קורס קצר שאורך מספר חודשים. שפות כמו JAVA, PHP, הן הבולטות ביותר היום בשוק העבודה. ישראל, הנחשבת היום למעצמת הייטק מעסיקה היום מאות אלפי מתכנתים העובדים עבור חברות בארץ או מחלקות של חברות מעבר לים.  הייחוד של צורת החשיבה  של המתכנתים בישראל מול הדרך בה מתכנתים בארה"ב חושבים הפכו אותנו למועדפים במיוחד בשוק – הן על ידי מעסיקים ישראלים שפתחו חברות מעבר לים והן על ידי חברות בבעלות זרה. בקורס תכנות לומדים את אחת השפות מהבסיס ומשם אפשר להמשיך ולהתמקצע עד לבנייה של אתרים ותוכנות מורכבות יותר.

לסיכום, תחום ההייטק פותח את דלתותיו כיום לנשים ומנסה לשלב נשים בתפקידים זוטרים ובכירים – החל מתפקידי פיתוח, עיצוב גרפי ושיווק מקוון. כל אחד מהמקצועות הללו מתאים גם כיום או בעתיד להתפתחות בקריירה עצמאית מהבית המסייעת לאיזון משפחה-בית. גם אם היום יש לך ידע בסיסי בלבד בתפעול מחשב תגלי כי במהלך הקורסים לומדים מאפס כיצד לבצע כל אחת מהפעולות ותוך מספר חודשים את כבר יכולה לעבוד באופן עצמאי. נצלי את התקופה הזו שבה המשק מעודד כניסה של נשים לשוק העבודה והתחילי קריירה מתגמלת ומספקת בתחום ההייטק – אם כמקצוע ראשי או כאפשרות עתידית להסבה מקצועית.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך