logo-kol-ha

איך להתחיל שיחה עם הילד שלך

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כמעט כל אימא תוהה, במיוחד בשלבים הראשונים לחיי התינוק, מה עובר לו בראש. היא תוהה מה הוא חושב כשהוא בוהה בתקרה, ומה גורם לו לבכות. כל סימן קטן מהתינוק, גורם גם לאימא הכי רגועה בעולם לפתח שורה של תרחישים שקרוב לוודאי שאף אחד מהם לא קשור למציאות.

הלוואי שתינוקות היו נולדים עם היכולת להגיד בדיוק מה עובר עליהם, במיוחד כשהם עדיין לא מדברים, וכן, למרות שזה אולי הפרדוקס הכי גדול בעולם, היה נחמד עם זה היה קורה. אבל מה שמצחיק זה שכשילדים מתחילים לדבר, הם מתקשרים במשך שעות כמעט כל נושא, בלי להגיד שום דבר משמעותי. זאת אמנות שיח כזאת, שרק לילדים יש.

עכשיו רק צריך לנתב את שטף המלל הזה לתקשורת בריאה

כשהילד בן חמש, ולמרות שהוא מדבר כמעט בלי הפסקה, זה לא אומר שאפשר לנהל איתו שיחות נהדרות. אימהות חדשות נוטות להאמין בתמימותן שברגע שהתינוק שלהן יתחיל לדבר, יהיו להם שיחות משמעותיות. אז זהו, שלא. כל מה שהילד רוצה לדבר עליו זה על הטלפון, האייפד, וגיבורי על חלל.

ולמרות שיפה לשמוע איך הדמיון שלו עובד, כמעט כל אימא רוצה להיות מסוגלת לנהל עם הילד שלה שיחות מהנות. אבל לנתב ילד בן חמש לשיחה מעניינת, זאת משימה מורכבת, ולכן פיתחנו כמה שיטות שיאפשרו לכם לנתב את השיחות שלכם עם הילד, לפחות ברוב המקרים, לנושאים מעוררי השראה.

"מה אתה מעדיף: את זה או משהו אחר?"

אי אפשר לדעת לאן השיחה תגיע כשמציבים לילד את השאלה הזאת. כשהוא מקבל אפשרויות בחירה, לא משנה על מה, אפילו על מה שהוא רוצה לאכול, התכנים שהוא רוצה לצפות בהם בטלוויזיה, הספרים שהוא רוצה שיקריאו לו, או כל דבר אחר שמעסיק אותו, זאת הזדמנות להבין יותר מה הוא אוהב ולא אוהב.

יכולת הבחירה צריכה להיות שלו

רוב האימהות היו רוצות שהילד יצא איתן מרצונו החופשי לטיולים בפארקים, לביקורים במוזיאונים, או לישיבה מהנה בספריות. אבל אם תשאלו ילד, כמעט כל ילד, מה דעתו על חוויות כאלה, רוב הסיכויים הם שהוא יסתכל עליכם כאילו זה היום הראשון שלכם ביחד, ויחזור מיד לאייפד שלו.

אבל אם מציעים לו מגוון של פעילויות שונות, שחלקן זהות וחלקן מנוגדות, כמו למשל אם הוא מעדיף לצאת לסרט או לראות הצגה, יש יותר סיכויים לקבלת שיתוף הפעולה שלו, כי בגישה הזאת, הוא מקבל אפשרות בחירה עצמאית בלי שיחליטו בשבילו.

"אני מרגיש _____ בגלל ______"

כשנותנים לילדים את המרחב לשאול שאלות, להגיב על תקשורת, או כשמבקשים מהם לשים לב לרגשותיהם, מטפחים אצלם את היכולת והביטחון לדבר ולהפעיל את כישורי התקשורת שלהם באופן יצירתי.

הקפדה על קו תקשורת פתוח עם הילדים תסייע גם להחדיר בהם אצת האמון בהוריהם, כשהם ידעו שהם יכולים לדבר על כל דבר גדול או קטן שמתרחש בחייהם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך