logo-kol-ha

3 שיטות להפסיק לדאוג בגלל כל דבר קטן

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

דאגה ופחד, במינונים מוגזמים או תכופים, יכולים לגרום לנו לחוסר תפקוד, במיוחד כשאנחנו עסוקות בדאגות שאין להן משמעות או בסיס אמיתיים. כלומר, הדאגות יכולות לשגע אותנו לא בגלל שינויי חיים משמעותיים אלא אפילו בגלל דברים קטנים.

זה לא אומר שהחיים לא זורקים עלינו כדורים שיכולים להמם אותנו, אבל לצורך הדיון כאן, בואו נתמקד ביכולת לשמור על רגיעה רגשית בכל זמן, גם כשאנחנו מרגישות כמו אסירות מבחינה רגשית, כשהסוהרים שלנו הם כל "הדברים הקטנים, המעצבנים, המדכאים והמפחידים".

התפקיד של הדאגות והפחדים הוא לגרום לנו להאמין שהכול אבוד

אבל חשוב להבין שאלו הם רגשות לגיטימיים, וכשתחושת העצמי שלנו נתפסת במערבולת זו, ההשלכה של הרגשות על החיים יכולה להיות אפילו יותר מכריעה, וכל "דבר קטן" יכול להרגיש כמו איום על יכולת ההישרדות שלנו.

האם אחד או יותר מהתרחישים הבאים נשמעים לך מוכרים?

"מפחידים אותי כל האנשים המכובדים שיהיו בכנס. מה אם הם יחשבו שאני לא ברמה שלהם?"

"יש לי הרגשה לא טובה לגביי הבליינד דייט הערב. מה אם הוא לא יחבב אותי?"

"מדאיגה אותי המצגת בעבודה מחר. מה אם אתפרק לגמרי?"

"מה אם בעלי לא יאהב את הארוחה המיוחדת שבישלתי ליום השנה שלנו? מה אם הוא יתאכזב ממני?"

הבעיות הופכות להיות אמיתיות רק אם אתן מאפשרות לדאגות הקטנות האלו להכריע אתכן. מצבים אלו לא רק מצערים, אלא עלולים להתגלות כנבואה שמגשימה את עצמה. אז הנה שלוש שיטות להפסיק לדאוג מכל דבר קטן:

את לא מגדת עתידות, אז אין סיבה לדאוג מראש למשהו שעוד לא קרה

אם את מנהלת את חייך כאילו העתיד כבר קרה, את חווה תגובה רגשית של דאגה למשהו שלא קרה עדיין. כדי לשמור על רגיעה, נסי כמה נשימות עמוקות ברצף. כשהמוח מתמלא בחמצן של שאיפות ונשיפות, הוא מקבל את המסר שהכול ממש בסדר.

הניחי יד על הלב

אם את מודאגת, לחוצה או חוששת, סביר להניח שמנגנון ה'הילחם או ברח' שלך מופעל ורמות הקורטיזול שלך גבוהות.

את יכולה לשדר למוך מסרים של רגיעה באמצעות הנחת יד על הלב, עצימת העיניים ודמיון תמונה של מישהו שאת מרגישה איתו בטוחה לחלוטין. שבי עם התנוחה הזאת לפחות חצי דקה ושימי לב לתחושות הרגיעה שמציפות אותך.

הגיע הזמן שתקבלי את עצמך

היות ודאגה יכולה להוביל לתחושת חוסר ביטחון, חשוב לנסות להעביר את המושג העצמי משלילי לחיובי. חשבי על כל מיני משפטי אישור שיכולים להרגיע אותך, כמו למשל: אני אהובה, אני אהיה בסדר, אני מוכשרת, וכן הלאה.

כל יום, הקפידי להגיד לעצמך את המונחים או המשפטים האלו בקול רם, או חזרי עליהם בראשך, כך שבסופו של דבר הם יהפכו למציאות חקוקה היטב אצלך בלב ובמוח.

בשורה התחתונה, דאגה ופחד הם רגשות אנושיים, אבל:

חיים במצב כרוני של דאגה וחרדה הם חיים מלאים בסבל מיותר. חשוב שתלמדי לא להיתפס לחרדות על כל הדברים הקטנים בחייך, כך שהבריאות הרגשית שלך תשתפר ותתחזק עד שתהפכי מאישה מבוהלת וחרדתית לאישה חזקה ומנצחת.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך