logo-kol-ha

נקודות זיכוי ילדים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

על כל אזרח ישראלי מוטלת חבות מס בגין ההכנסות שלו. חבות המס נקבעת בהתאם להכנסות של האזרח כמו גם ביחס לנתונים אישיים שקשורים לחיים שלו. החישוב נועד לקבוע את חבות המס בהתאם למצבו הכלכלי ולרמת ההכנסות של האזרח. אחד הפרמטרים שמשפיעים על חבות המס היא מספר הילדים. מובן לכל אחד שאין להשוות את סכומי ההוצאות של אדם שעובד ומפרנס את עצמו בלבד, לאדם שהקים משפחה ומגדל מספר ילדים. ההוצאות גדולות יותר ולכן חבות המס תהיה נמוכה יותר. במקרה זה לכל אזרח מגיעה הטבה של נקודות זיכוי ילדים.

נקודות זיכוי ילדים – כיצד מחשבים?

כל עובד שמתחיל עבודה כשכיר ממלא בשלב הראשון טופס 101. בטופס זה הוא ממלא את הפרטים האישיים שלו ובין היתר מפרט את מספר הילדים שלו. פירוט זה נועד לקבוע נקודות זיכוי ילדים וחישובי המיסים יבוצעו בהתאם לכך. אך החוק מתייחס גם לעובד עצמאי לפי מספר הילדים שיש לו. וחישוב המס נקבע בהתאם לכך. נתון זה אומר שכאשר מספר הילדים משתנה, על העובד לבצע עדכון כדי לעדכן את חבות המס.

נולד ילד וחישוב המס לא השתנה

במקרים רבים אזרחים ממשיכים לשלם תשלומי מיסים ללא שינויים גם אם הם חוו שינויים משפחתיים שעשויים להשפיע על חבות המס. לדוגמה, אישה שעובדת כשכירה ומרוויחה סכום מסוים בכל חודש, במהלך השנה היא ילדה וכך היא הפכה להיות זכאית לקבל נקודות זיכוי ילדים. אך את תשלומי המס היא המשיכה לשלם כפי ששילמה עד כה – עוד לפני לידת הילד. במקרים רבים היא תהיה זכאית לקבל נקודות זיכוי ילדים ולכן היא גם תוכל לקבל החזר על תשלומי המס שהיא ביצעה.

הכסף של האזרח שנמצא בידי רשות המיסים

נקודות זיכוי ילדים כמו נקודות זיכוי בגין נתונים אחרים עשויים להוביל למצב בו אזרח שילם סכומים משמעותיים של כסף לרשויות המס, אך למעשה הכסף שייך לאזרח והוא לא צריך היה לשלם אותם. חשוב לדעת שבמקרה כזה הכסף לא ירד לטמיון ותוכלו לקבל אותו חזרה מרשויות המס. כיצד? באמצעות תהליך של החזר מס הכנסה. הפרוצדורה אינה מורכבת והיא נעשית בתהליך מוגדר של הגשת מסמכים, זאת כדי לקבל לחשבון הבנק שלכם את ההפרש בין חבות המס המעודכנת שלכם לבין הסכום ששילמתם בפועל.

להיות מלווים עם אנשי מקצוע

כאזרחים קטנים אתם עלולים לחוש חסרי אונים וחסרי יכולת מול גופים גדולים כמו רשויות המס וכיוצא בהם. אז אם יש לכם נקודות זיכוי ילדים או נקודות זיכוי מכל סיבה אחרת, אם אתם סבורים שמגיע לכם לקבל הטבות והקלות בתשלומי המיסים בגין סיבה כזו או אחרת, עליכם לפנות אל גורם מקצועי אשר יוכל ללוות בתהליך מיצוי הזכויות מול רשות המיסים, כדי לעדכן את חבות המס שלכם בהתאם למצב המשפחתי, ולדאוג שתקבלו החזרי מס בהתאם לכך.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך