logo-kol-ha

מחלות עור נפוצות

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

העור הוא שכבת הקליפה של הגוף כולו והוא בעצם מה ששומר על כל איברי הגוף במקומם ללא תזוזה. יש לעור תפקיד בהגנה על הגוף ולכן חשוב מאד לשמור עליו בחזרה. יחד עם זאת, שטח הפנים של העור נחשב לגדול מאד והוא בעצם איבר הגוף שהכי הרבה שטח ממנו נמצא כל הזמן במגע עם האוויר והסביבה. בעולם מתועש שיש בו רמה גבוהה של זיהום אוויר – המגע עם העור עלול לגרום ללא מעט בעיות בריאותיות. כיום ידוע על לא מעט מחלות עור נפוצות שמוכרות על ידי הספרות הרפואית וכדאי מאד לדעת עליהן. מחלות אלה יכולות להתפרץ כמעט אצל כל אחד ולא תמיד אפשר להתגונן מפניהן או להימנע מהן. במקרה כזה מה שצריך זה למצוא את הטיפול שיקל על התסמינים ויסייע בהפחתת חוסר הנוחות.

 

סוגים שונים של מחלות עור נפוצות

כאמור, כיום ידוע על מגוון רחב של מחלות עור ולחלק מהן יש מאפיינים דומים. ברוב המקרים מה שמאפיין רבות מהמחלות הוא מצב של אסטמה של העור, שהמשמעות היא שהעור לא מצליח לנשום אוויר כמו שצריך ולהתחדש כמצופה. אקזמה של העור למשל מתחילה במצב כזה. דבר נוסף שעלול לקרות ולגרום למחלת עור כרונית הוא אלרגיה של העור למגוון של אלרגנים שקיימים באוויר ואי אפשר ממש לשלוט בהם או להימנע ממגע איתם, מלבד לבוש ארוך כל הזמן מה שבהחלט לא סביר במדינה חמה מאד כמו ישראל. הביטויים החיצוניים של המחלות השונות יבואו לידי ביטוי בנגעים אדמומיים, גרד וגירוי על העור. מצב זה הופך להיות בעייתי במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים, שכן הם עלולים לגרד בחוזקה ולהחמיר את הנגעים. מסיבות אלה חשוב מאד לכל הפחות להקל על הכאבים והגרד שמאפיינים את המחלות.

 

איך מטפלים בבעיות עור?

כאמור, חשוב להבחין בין שתי אפשרויות. האחת היא טיפול רפואי של ממש שיעלים את המחלה והשנייה היא הקלה על התסמינים החיצוניים, על הגירוי והגרד. לכל מחלה יש את דרכי הטיפול או ההקלה הייחודיות שלה וכמובן שחשוב מאד לאבחן את המצב על מנת שהרופא יידע בדיוק באיזו מחלה מדובר ואילו כלים עומדים לרשותו בחיפוש אחר אפשרויות הטיפול או ההקלה הטובה ביותר. ישנם גם טיפולים טבעיים שבמקרים רבים אפשר לנסות אותם וכך לגלות עוד דרך להקל על הסימנים השונים או על הביטויים של המחלה כפי שכל מטופל חווה אותם. לפעמים יהיו הבדלים בטיפולים בין חולים מבוגרים, צעירים או ילדים, שכן העור של הילדים נחשב לרגיש ועדין יותר ותינתן עדיפות לטיפולים לא אגרסיביים שעלולים לגרום נזק גדול יותר. חשוב לפנות אל איש מקצוע טיפולי שיש לו ידע, בקיאות וניסיון רב ככל האפשר בתחום זה של מחלות עור.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך