logo-kol-ha

טיפים לצילום

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כל מי שרוצה או צריך לצלם תמונות רוצה שהן תהיינה יפות, חדות ואיכותיות. תמונה היא בעצם סוג של סיפור והצלם ירצה שהמסר או הסיפור יהיו ברורים למי שיתבונן בתמונה. התמונה יכולה להיות מזכרת, תמונה שמנותחת לצרכים אומנותיים או תמונה עיתונאית ותמיד יהיה בה מה להראות ומה לראות. יש פעמים שבהן המסר או הסיפור ייראו בצורה ברורה כלפי חוץ ובפעמים אחרות צריך יהיה לתווך או להסביר מה רואים בתמונה. כך או כך, יש עקרונות שכאשר מקפידים להתבסס עליהם התמונה יכולה לצאת הרבה יותר טובה ואיכותית. כל מי שמכיר את אופן הצילום ואת האלמנטים שמשפיעים על איך תתקבל התמונה יכול לתת טיפים טובים שיסייעו לצלם להפיק בדיוק את התמונה הדרושה לו וזו שהוא מעוניין דרכה להעביר מסר או להראות משהו.

 

טיפים חשובים לצילום טוב ואיכותי

לא הרבה אנשים שמצלמים לוקחים בחשבון שלא רק צריך להתייחס לאובייקט המצולם אלא גם לסביבה שלו – כיווני האוויר, עוצמת האור הטבעי מבחוץ או האור שיש בפנים, זוויות שונות שיכולות לשפר או דווקא להוריד את האיכות של הצילום וכמובן שיש לא מעט פרמטרים שקשורים לציוד הצילום. צריך לבחור בקפידה את סוג העדשה ואת המרחק שהיא יכולה לצלם ממנו, אפשר להחליט שהמצלמה תכוון בעצמה את אורך החשיפה של הצמצם ואת עוצמת האור שהיא תאפשר להכניס פנימה ויש ציוד חיצוני כמו הבזק אור או חצובה שעליה אפשר להעמיד את המצלמה וכך לוודא שהצילום יהיה יציב ויעיל ללא שום תזוזה מיותרת. צלם פורטרטים למשל מתמקד בגוף של האנשים או בפנים שלהם ולכן חשוב מאד שהרקע יהיה שקט ורגוע ולא יהיה עמוס או כזה שיהיה קשה להסתכל עליו. כאשר גם הרקע מושך את העין הרי שהמתבונן בתמונה יתקשה לשים לב לפרטים של הפורטרט עצמו ומכאן קל להבין את ההעדפה ברקע לבן וחלק שישאיר את המיקוד בפורטרט.

 

התאמה של הטיפים המתאימים לכל סוג של צילום

מכיוון שיש אינספור סוגים של צילומים הרי שחשוב מאד לבחור את הטיפים הטובים ביותר שמתאימים לכל סוג בנפרד. דבר נוסף שחשוב מאד לדעת הוא שעל מנת להצליח לצלם תמונות ברמה גבוהה במקרים רבים צריך לא מעט אימונים וחזרות ולכן אין זה פשוט. מדובר בליטושים, בהבנה איך יצאה התמונה ואיך הכי כדאי לשפר אותה וכמובן בדרך לנתח את הצילום תוך שימוש במושגים מקצועיים. בדרך זו אפשר יהיה לשפר את התוצאות ועם הזמן להמשיך ולהשתפר בצילום. כיום אפשר לצלם תמונות איכותיות במיוחד גם עם הטלפון הנייד ואם רוצים אפשר לקבל עצות וטיפים מצלמים מקצועיים, מה שיעזור מאד להבין למה כדאי לשים לב ועל מה לשים דגש בעת הצילום.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך