logo-kol-ha

בדיקות בהריון

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

הריון הוא תקופה מיוחדת במינה מבחינת הגוף של האישה. בתוך הגוף שלה גדל בן אדם נוסף, יצור אחר ושונה שיש לו גוף משלו והגוף שלה אחראי לדאוג לו לכל מה שהוא צריך. מסיבה זו נהוג לבצע מגוון של בדיקות במהלך ההיריון, בדיקות שבעזרתן אפשר לגלות בעיות בין אם בגוף האישה ובין אם אצל העובר. בנוסף בעזרת בדיקות אלה אפשר להבין ולוודא שההיריון מתקדם כפי שהוא אמור ואין שום דבר שמרמז על כך שיש בעיה. בישראל יש לא מעט בדיקות ויש גם בדיקות שהנשים בעצמן מוסיפות לביצוע, גם אם מדובר על בדיקות שמבוצעות בתשלום. כל אישה רוצה ללדת תינוק בריא ולכן לא בוחלת באמצעים על מנת לוודא לאורך כל ההיריון שאכן העובר מתפתח כמו שצריך ללא שום בעיות או עיכובים.

 

סוגים שונים של בדיקות הריון

לאורך ההיריון תתבקש האישה ההרה לבצע בדיקות שונות. חלקן נחשבות לבדיקות שגרתיות וחלקן הן בדיקות מיוחדות שאישה זו או אחרת תופנה אליהן על פי ממצאים אישיים כאלה ואחרים. בדיקות אולטרה סאונד למשל תבוצענה באופן שגרתי בכל ביקור אצל רופא הנשים שמלווה את ההיריון שלה, סקירות ספציפיות במועדים מסוימים על מנת לוודא התפתחות נאותה של איברי הגוף השונים של העובר, בדיקה של התמודדות הגוף עם שתיית מי סוכר על מנת לאבחן סוכרת בהיריון ועוד. במידה ויתגלה ממצא חריג האישה תתבקש לבצע בדיקות נוספות כמו סיטי לב לעובר, אקו לב, סקירות נוספות, מעקב תכוף יותר וכמובן כל מה שקשור לגדילה של העובר – הערכות משקל וגודל. תיבדק מדי פעם כמות מי שפיר ברחם והחלטות חשובות שקשורות הן באם והן בעובר תתקבלנה על סמך התוצאות של הבדיקות השונות. כך עובר ההיריון – בשמחה וציפייה מצד אחד אך גם עם לא מעט דאגה וניסיונות הרגעה מצד שני.

 

החשיבות של בדיקות שמבצעים במהלך ההיריון

בישראל עולם הרפואה נחשב למתקדם מאד ולכן יש מגוון בדיקות מומלצות לביצוע במהלך ההיריון. מכיוון שבישראל יש עידוד ילודה הרי שחשוב לדעת ולוודא שכל היריון יהיה תקין ויתקדם על פי הצורך ולכן לא בוחלים באמצעים וממליצים על ביצוע בדיקות כדי לוודא שאכן ההיריון מתקדם כמו שצריך וללא שום תקלות. כל אישה הרה צריכה לפעול על פי ההנחיות שהרופא המלווה שלה מנחה אותה ולשים לב לבדיקות שהיא תצטרך לבצע במועדים ספציפיים של ההיריון. כך היא תוכל להיות רגועה ובטוחה שגם הבריאות שלה וגם זו של העובר נמצאות במעקב כל הזמן ואם תהיה בעיה מיד אפשר יהיה לגלות אותה ולהתייחס אליה בזמן בלי שייגרם נזק כלשהו למי מהם. כך מועד הלידה יגיע ואפשר יהיה להניח שגם הלידה תעבור בצורה בריאה ותסתיים בתינוק בריא ואם בריאה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך