logo-kol-ha

מהו ביטחון מופרז והאם זה תמיד טוב?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותנו, שאנחנו אומרים אותנו אנחנו מתכוונים לבעלי מקצוע בתחום כמו פסיכולוגים ומטפלים שונים, אותנו האנשים, הרגילים אלה שחיים את היום יום, את המציאות… הוא ביטחון עצמי. בדרך כלל מדברים על ביטחון עצמי נמוך, כלומר בהקשר השלישי של הנושא ונותנים כל מיני רעיונות וטיפים של הגדרת מטרות, התמדה ונחישות שאמורים כביכול להעלות את הביטחון העצמי שלנו. אבל מסתבר שיש נושא אחר שהוא הקצה השני של הסקאלה. ביטחון מופרז. האם מסתבר שיש אנשים שיש להם יותר מדי ביטחון עצמי? אז לא, משפטים כמו ”השמש זורחת לו מה…“, או ”מה או מי הוא חושב שהוא“ לא בהכרח קשורים לנושא. בכלל שיהירות, ”שוויצריות“ ושאר תכונות שליליות דווקא משקפות חוסר ביטחון עצמי ולא להיפך. בדרך כלל אותם אנשים שתמיד מדברים על עצמם ובעד עצמם סובלים מחוסר בביטחון עצמי ולא להיפך.

 

אז מה מאפיין אנשים עם ביטחון מופרז?

אנשים עם ביטחון עצמי לא מראים שהם יותר מאחרים, הם לא משווים את עצמם לאחרים והם לא משנים את דעתם רק בגלל שמישהו אמר להם לעשות את זה. הם מי שהם והם לא צריכים לספק תירוצים על זה. פרחי באך למשל, זו אחת השיטות היותר יעילות לשפר את הביטחון העצמי אצל אנשים שסובלים מביטחון עצמי נמוך.  אם נשווה רגע ביטחון עצמי של בעל חיים, שמשחק וכייף לו, נבין שהוא פשוט נהנה וחוגג את עצם העובדה שהוא כאן בעולם הזה.

 

מה הבעיה עם ביטחון עצמי נמוך?

אנשים עם ביטחון עצמי נמוך, הרבה פעמים ירגישו פחות בנוח ליד אנשים שיש להם ביטחון עצמי גבוה. הם ירגישו שזה מערער אותם, שהם מקנאים ואז הם יכולים להגיד משפטים כמו הוא שוויצר או יש לו יותר מדי ביטחון. אז לא, הבעיה היא לא עם אלה שיש להם יותר מדי ביטחון הבעיה היא בעצמי שלי שהוא מאופיין בביטחון עצמי נמוך.

 

ועוד קצת על ביטחון עצמי גבוה ונמוך

אנשים עם ביטחון עצמי גבוה הם אנשים שמודעים לכוחות שלהם. הם יודעים למה הם מסוגלים ולמה פחות, הם יעשו כמעט הכל כדי להשיג את המטרות שלהם ולא, הם לא מושפעים וגם לא אכפת להם מה חושבים עליהם האחרים. הם כן יכולים להתייעץ, להתלבט, לשאול דעה, אבל בסוף הם ילכו עם הלב והראש שלהם. אנשים עם ביטחון עצמי גבוה הם אנשים צנועים בדרך כלל, לא מראים לכל העולם את ההישגים שלהם, הם עושים הכל בשקט בשקט, בנועם, ברוגע ומגיעים להישגים גבוהים בתחומים רבים. אם הם לא טובים במשהו או מתקשים במשהו, הם יתאמנו עד שהם יגיעו למטרה. אז כדי לחזק את הביטחון העצמי שלנו אנחנו צריכים להבין איפה אנחנו תקועים ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לשנות את זה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך