logo-kol-ha

ראומטולוג

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תחום הרפואה הוא עשיר ומגוון ויש בו הרבה מה לדעת, בעיקר כאשר מדובר בהתמחויות ספציפיות שלכל אחת מהן יש גם תת התמחויות. אם יש את הנושאים הכלליים שהם רפואת ילדים ומשפחה הרי שמכאן אפשר לפצל את עולם הרפואה לעוד אינספור נושאים וחשוב מאד להכיר אותם על מנת לדעת לאיזה רופא צריך לפנות בכל פעם שמתעורר כאב או חוסר נוחות. הראומטולוגיה למשל נחשבת לתת התמחות של הרפואה הכללית והפנימית והיא עוסקת בכאבים ומחלות שמתרחשים במפרקים או ברקמות החיבור הרכות. המפרקים והרקמות הרכות הם אזורים מיוחדים, שכן הם מהווים את החיבור בין שתי עצמות שונות או בין העצם לגידים ולשרירים ולכן מבחינה רפואית הם מאד מאתגרים לטיפול בהם ולאבחון דלקות או פגיעות. יחד עם זאת הם בהחלט דורשים התייחסות ספציפית מצד אנשי הרפואה באופן כללי ורופא ראומטולוג באופן ספציפי.

 

אבחון נכון ומדויק של כל מחלה או בעיה

אין ספק שהחולה בעצמו צריך לדעת לפעמים לא מעט על הכאבים או חוסר הנוחות שהוא חווה, זאת על מנת לדעת בדיוק לאיזה איש מקצוע עליו להגיע כדי לקבל את המענה הרפואי הטוב ביותר. אין טעם לפנות לרופא שלא מכיר את התחום שבו החולה צריך עזרה ויהיה מדובר בבזבוז של זמן וכמובן עוגמת נפש לא קטנה. תסמונת Pfapa למשל נחשבת לאחת מהמחלות השכיחות ביותר בתחום של ראומטולוגיה ילדים ורופאים שמתמחים בתחום זה הם אלה שיהיה להם הכי קל לאבחן את המחלה על פי התסמינים שההורים של הילדים יעידו עליהם. במידה ומדובר בילד גדול יותר, יחסית, יכול להיות שהוא יוכל בעצמו לספר מה הוא חווה ומה הוא מרגיש ואין ספק שזה יכול לעזור לראומטולוג באבחון מדויק ובמתן הטיפול הטוב ביותר עבור כל מטופל ומטופל. ההתייחסות לתסמונת זו מתרכזת בילדים שכן הם אלה שלרוב חווים אותה.

 

המשך המחקר בראומטולוגיה

אין כמעט תחום ברפואה שאין בו מחקר מעמיק על מנת לשפר את השירותים והטיפולים הרפואיים הקיימים. כך הדבר גם כאשר מדובר בראומטולוגיה. בדיוק מהסיבה שמדובר באזור מאד ייחודי בגוף הרי שצריך כל הזמן לחפש דרכים טובות ונוחות יותר לאבחון המחלות או הבעיות על מנת להקל ככל האפשר על ההתמודדות של המטופלים עם הבעיות. דלקות במפרקים או ברקמות החיבור יכולות לגרור כאבים קשים וחוסר נוחות שאפילו מסוגלים לגרום לחולה לשנות את סדר היום שלו ולכן יש חשיבות למציאת דרכי הטיפול הכי טובות, נכונות ויעילות שיביאו להקלה על הכאבים ועל חוסר הנוחות. כאשר מדובר בילדים הרי שעניין זה מקבל משנה תוקף שכן ילד חולה שסדר היום שלו משובש משפיע גם על ההורים שלו ועל לוח הזמנים של כל המשפחה ומכאן חשיבות האבחון המהיר והטיפול המדויק.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך