logo-kol-ha

משכנתא לאם חד הורית

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

להיות אם חד הורית זה אמנם מאד מספק וממלא אבל גם קשה, קשה ברמה הלוגיסטית, קשה ברמה הרגשית ובוודאי קשה גם ברמה הכלכלית. אמהות חד הוריות פעמים רבות שואלות את עצמן האם הן זכאיות לאותן זכויות ותנאים כמו זוגות נשואים, האם הן יכולות להתקדם בחיים גם אם אינן נמצאות בזוגיות. אחת השאלות המעניינות היא האם ההצעות עבור משכנתא לאם חד הורית יהיו זהות להצעות של משכנתא לזוגות, טובות יותר או פחות.

מתי כדאי לבקש משכנתא?

אם התגרשתן בזמן האחרון ועליכן לקחת משכנתא כדי לקנות את הדירה מהגרוש שלכם או כדי לקנות דירה חדשה, תוכלו לבדוק אפשרות לקבל סיוע מהמדינה בלקיחת משכנתא. המשכנתא להורים חד הוריים יכולה להיות לעיתים בתנאים נוחים במיוחד במידה ותציגו תעודת זכאות. את התעודה מציגים כדי שתוכלו לממש בין השאר את ההטבה הזו שהמדינה מציעה להורים יחידנים. במרבית המקרים, ההצעה שתקבלו תהיה משתלמת מבחינת התנאים כי תאפשר לכן לקחת עד 95% משווי של דירת מגורים, בריבית בתנאים אטרקטיביים עם אפשרות לתנאי פריסה ותשלומים נוחים. הסכום למענק מהמדינה נקבע על פי פרמטרים שונים ביניהם מספר ילדים, איזור המגורים, מצב פיננסי ועוד. אם אתן רוצות לברר על מיחזור משכנתאות או לקיחת משכנתא חדשה ניתן לעשות זאת גם באמצעות יועץ חיצוני שיכול לבדוק את תנאי הזכאות שלכן.

כמה יעלה החזר המשכנתא לאם חד הורית?

ובכן את הנתון הזה קשה להגיד מראש מכיוון שהוא תלוי במספר גורמים משמעותיים כמו ערך הנכס בו חיה האם, גובה המשכנתא שנלקחת, מצב הריבית במשק, למשך כמה זמן נפרסים התשלומים ועוד. חשוב לזכור שהתנאים משתנים מבנק לבנק ולכן כדאי להשוות מחירים כשמדובר על לקיחת משכנתא.

טיפים הקשורים ללקיחת משכנתא ורכישת דירה עבור אם חד הורית

  • נסי להגדיל ככל הניתן את ההון העצמי שלך, יש מגוון דרכים לעשות את זה כמו למשל לבחון את קרנות ההשתלמות והחסכונות שלך, לדבר עם בני משפחה קרובים שאולי יכולים לעזור, אולי ההורים מוכנים לקחת מה שנקרא משכנתא הפוכה על חשבון הנכס שלהם או לתת לך הלוואה. ככל שההון העצמי שלך יהיה גבוה יותר, הריבית שתשלמי על המשכנתא, תהיה נמוכה יותר וההחזרים החודשיים יהיו נמוכים גם כן.
  • בחני היטב את מצבך הכלכלי לפני שאת מתחייבת ללקיחת משכנתא, הלוואה שנפרסת לאורך שנים רבות.
  • התייעצי עם אמהות חד הוריות נוספות לגבי תהליך לקיחת המשכנתא.
  • בדקי היטב את הדירה או הנכס שאותו את רוכשת ושימי לב שאלו אכן תואמים את הצרכים שלך ושל הילדים שלך.
  • אלת וותרי על אנשי מקצוע מהתחום שילוו ויסייעו לך כמו יועץ משכנתאות ועורך דין נדל“ן.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך