logo-kol-ha

הדברה ידידותית – מה עומד מאחוריה?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מצד אחד, אף אחד לא אוהב שמסתובבים לו במרחב הפרטי הביתי שלו כל מיני מזיקים, מעופפים לא רצויים וחרקים, לכן שיש בעיה, סביר להניח שנרצה לפתור אותה וכמה שיותר מהר, לרוב נזמין מדביר או מומחה אחר, תלוי בסוג המזיק שמטריד אותנו. מצד שני, חשוב להבין כי כמעט לכל חיה, חרק או מכרסם בעולם הזה, יש תפקיד, ואלו מהווים חלק בלתי נפרד מהמאזן האקולוגי הסביבתי. אפשר ללמוד על זה בצורה נפלאה דרך הסרט או הספר ”מלך האריות“ של דיסני בו רואים איך החיות מכבדות את מעגל החיים של הטבע. בעשור האחרון חלה עליה ניכרת במודעות לגבי החשיבות בשמירה על היקום שלנו, על הסביבה וכן, החיות לא משנה אם מדובר בג‘וק או יונה, הן חלק בלתי נפרד מהסביבה שלנו. אחד התחומים שמושפעים מאוד מהעליה במודעות זו הוא תחום ההדברה. הדברה ידידותית – כל מה שצריך וכדאי לדעת עליה בשורות הבאות.

 

לא מחסלים מרחיקים

הרעיון שעומד מאחורי הדברה ידידותית שזכתה לשמות נוספים כמו הדברה אקולוגית, אורגנית, טבעית וכדומה, הוא שאנחנו בעצם לא רוצים לחסל/להרוג את המזיק, לפעמים זה גם לא חוקי במקרה של יונים או עטלפים למשל ורק נרצה להרחיק אותם. למשל, שמדובר בעכברים או חולדות, הרבה פעמים אנשים יבחרו בכלובי האכלה ואז ישחררו את החיה בשדה ולא יהרגו אותו באמצעות פתרונות כמו מלכודות מתכת, אמצעים חשמליים או מדבקות רעל. גם עם יונים, נהוג להתחיל תהליך שנקרא הרחקה יונים באמצעות דוקרנים או רשתות ולא להרוג אותן. בהיבט של מזיקים אחרים, כאשר אין ברירה אלא לגרום להם למוות, ניתן לעשות שימוש בחומרים רעילים מהטבע שאינם עוברים תהליכים כימיים ופחות מזיקים לנו ולסביבה שלנו. גם הדברה מונעת למשל נגד ג‘וקים ונמלים, נחשבת להדברה ידידותית. מדובר למעשה בהדברה המבוססת על חומרים שהם טבעיים ללא רכיבים כימיים.

 

חשוב לדעת

יש היום כל כך הרבה סוגים של הדברות, אינספור חומרים ופתרונות החל מהדברה כימית, דרך הדברה אקולוגית באמצעות קפסולות ועד שיטות שונות של הרחקת יונים. לכן, אחד הדברים הכי חשובים הוא קודם כל לאפיין את הבעיה, להבין עד כמה היא חמורה בעצם, לקרוא למומחה בתחום שבאמת יכול לתת לנו פתרון ידידותי, שכן למרות העלייה במודעות בנושא, רוב חברות ההדברה מספקות פתרונות כימיים בלבד ולכן אם זה חשוב לכם, אתם צריכים לדעת לשאול את השאלות הנכונות כמו למשל באילו חומרים המדביר עושה שימוש, האם יש לו הסמכה ורישיון הדברה בתוקף, כמה זמן ההדברה נמשכת ואיך היא מתבצעת בשלבים, האם אתם יכולים להישאר בבית בזמן ההדברה או צריכים להתרחק ועוד. רק כך למעשה, תוכלו להבין האם באמת מדובר במדביר מקצועי.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך