logo-kol-ha

שירותי קייטרינג לאירועים או שירותי הסעדה של האולם?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אינספור שאלות צצות ועולות כאשר מתחילים לתכנן חתונה או כל אירוע אחר. אחת השאלות שרבים מתחבטים בה היא האם להעדיף שירותי קייטרינג חיצוניים או לבחור בכאלה שהאולם עצמו מציע. נושא האוכל באירוע הוא כזה שיכול לעשות את כל ההבדל בין אירוע מוצלח לכזה שייחשב כמאכזב מבחינת האורחים ולכן חשוב לקבל החלטה מושכלת בעניין. אז מה עדיף? שירותי קייטרינג של אולם או של חברה חיצונית? בשורות הקרובות ננסה לעזור לכם להחליט באמצעות סקירת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

 

שירותי קייטרינג לאירועים – המגוון שעושה את ההבדל

על פי הערכות, בין 15 ל-25 אחוז מבעלי השמחות והאירועים בוחרים לעשות זאת באמצעות שירותי קייטרינג לאירועים. לבחירה זו יתרון חשוב מאוד שעשוי לעשות את כל ההבדל לרבים מהאורחים. אנחנו מתכוונים לנושא הגיוון, היצירתיות וההתמחויות הספציפיות. מרבית אולמות וגני האירועים מציעים תפריטים סטנדרטיים הדומים במרבית המנות האחד לשני. כן, סביר להניח שתמצאו באולמות פתרונות לצמחוניים ואולי גם למנות לילדים, אבל לא הרבה מעבר לכך. לעומת זאת, חברת קייטרינג 'רצינית' היא כזאת שתציע תפריט מגוון יותר המתאים לקשת רחבה של סגנונות וטעמים. תמצאו אצלה פתרונות נהדרים לטבעוניים, לאוכלי כשרות מהודרת ועוד. גם איכות המזון, במקרים רבים, תהיה גבוהה יותר (אם כי לא בהכרח!), אך עליכם לקחת בחשבון כי בהחלט יכול להיות שהדבר יתבטא גם בהוצאה כספית גבוהה יותר.

 

שירותי הסעדה של אולם – הבחירה הנוחה ולרוב גם הזולה

למרות היתרון הגדול שמציעים שירותי קייטרינג לאירועים של חברה חיצונית, העובדות בשטח מוכיחות שהרוב המכריע "זורם" עם האוכל של האולם. למה? כנראה בגלל ארבע הסיבות הבאות:

  • נוחות – התלבטתם בין אולמות אירועים בפרדס חנה, באר שבע ותל אביב? חרשתם את כל הארץ לאורכה ולרוחבה ובסופו של דבר בחרת באולם מסוים? האם באמת יהיה לכם כוח להתחיל ולחפש עכשיו גם חברת קייטרינג מוצלחת? לא בטוח. בחירה בשירותי ההסעדה של האולם היא, חד משמעית, נוחה יותר וחוסכת זמן רב. זהו בהחלט שיקול חשוב!
  • מחיר – ברובם המוחלט של המקרים, התפריט שיוצע לכם באולם יהיה זול יותר מאשר זה של חברת הקייטרינג. כמה זול יותר? קשה לומר. לפעמים "בקטנה" (5-10%) ולפעמים כפול מכך. בתרגום לשקלים זה עשוי להגיע לאלפי שקלים.
  • צפייה בפעולה – כאשר בוחרים שירותי הסעדה של אולם, יותר קל לצפות בעובדים בפעולה. מגיעים לאירוע מסויים ורואים בכמה שיתוף פעולה והרמוניה עובד הצוות יחד, מה תגובות האורחים, האם ישנם זמני המתנה חריגים וכדומה.
  • היתרון הביתי – ניתן לדמות שירותי הסעדה של אולם לקבוצת כדורגל או כדורסל שמארחת בבית שלה. קל יותר לנצח, לא? הטבחים, המלצרים וכל מי שביניהם מכיר את אופן הפעולה ככף ידו. מתעוררת בעיה? הפתרון קרוב פיזית מאי פעם. כשעובדי קייטרינג מתארחים בכל פעם במקום אחר, ההיכרות שלהם עם המטבח לא מוחלטת וזה בהחלט עלול להוות פתח לאתגרים ובעיות.

 

אז איך מחליטים? הסעדה של אולם או של חברת קייטרינג?

בשורה התחתונה, ההחלטה האם להעדיף שירותי קייטרינג לאירועים של חברה חיצונית או את  שירותי ההסעדה של האולם שבוחרים, תלויה בצרכים ובתקציב. עבור אירוע גדול עם מספר אורחים רב, התקשרות עם חברת קייטרינג תבטיח שמרבית האורחים תמיד ימצאו מנות שהם אוהבים. מצד שני, הדבר יקפיץ את מחיר האירוע וגם את זה צריך לקחת בחשבון. מה שלא תחליטו, נמליץ בחום כי תחפשו מידע מועיל מאתרים ייעודיים שמתעסקים בכל מה שקשור לתכנון חתונות ואירועים אחרים, שם תוכלו למצוא המלצות מהימנות של חוגגים על אולמות וגני אירועים ושירותי ההסעדה שלהם. הדבר יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת בנושא ואף יגדיל את הסיכויים שאם תעדיפו את שירותי ההסעדה של אולם מסוים, לא תתאכזבו מהבחירה שלכם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך