logo-kol-ha

מה זה ממוגרפיה ולמה זה חשוב?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בדיקת ממוגרפיה היא בדיקה חשוב מאוד שמהווה את אחת הבדיקות הכי חשובות ביותר לביצוע כיום, בעיקר אצל אוכלוסייה מסוימת שבדיקה זו משרת אותה יותר. מטרתה של בדיקת הממוגרפיה, הינה לייצר תצלום רנטגן של השדיים, דבר שבסופו של דבר מסייע לנו לאבחן בשלב מוקדם קיימות של סרטן השד – אחד מסוגי הסרטן הפופולאריים ביותר בעולם אצל נשים. בשורות הקרובות, הרחבנו לכם עם מידע חשוב ורלוונטי על בדיקת ממוגרפיה – מה זה בדיקת ממוגרפיה, כיצד בדיקה זו מתבצעת? מי צריך לגשת ולבצע בדיקת ממוגרפיה, ולמה בעצם מדובר על בדיקה חשובה?

בתור התחלה – מה זה בדיוק בדיקת ממוגרפיה?

בדיקת ממוגרפיה מתייחסת לצילום רנטגן של השדיים. מדובר על בדיקה לא פולשנית בכלל, בדיקה אשר עושה שימוש בקרני רנטגן טכנולוגיים אשר עושים בהם שימוש על מנת לייצר תמונת מצב מלאה של הרקמה של השד. הבדיקה הבסיסית ביותר, היא בדיקה אשר כוללת שני תצלומים של כל שד בגוף. המטרה העיקרית של בדיקת הממוגרפיה היא כאמור לייצר ולאבחן סרטן של השד, כאשר הוא נמצא בשלבים המוקדמים שלו. ניתן למצוא מידע מפורט יותר על בדיקת ממוגרפיה ואיך היא מתבצעת בכתובת האינטרנט הבאה – mar-ltd.com. חשוב להבין כי קיים הבדל בין בדיקת ממוגרפיה לבדיקת אולטרסאונד, שכן צילום האולטרסאונד מהווה בדיקה משלימה עבור נשים צעירות שהשד שלהם מכיל כמות גבוהה של רקמות חיבור.

מי חייב ללכת ולבצע בדיקת ממוגרפיה?

מדינת ישראל מייעצת לכל הנשים אשר נמצאות בין גיל 50 לבין גיל 75 ללכת ולבצע את הבדיקה הזו. נשים בגילאים אלה, נמצאות בקבוצת סיכון לחטיפת סרטן השד, ועל כן בדיקה זו יכולה להציל אותן ממש. את ההפניה לביצוע הבדיקה תוכלי לקבל דרך כירורג או כירורגית שד, אליו/אליה, ניתן לגשת דרך קופת החולים אחת לשנה לבדיקה או באופן פרטי.

האם  הבדיקה כואבת?

במהלך הבדיקה, מי שעוברת את הבדיקה אמורה להרגיש לחצים המורגשים בחזה, בעקבות הלחץ שמופעל עליהם במהלך הבדיקה. אך ככלל, אין מה לדאוג, מדובר על כאב נסבל לחלוטין.

לסיכום, מדובר בצילום רנטגן די פשוט של השדיים שהמטרה שלו היא לאתר גושים עם רמת חשד מסוימת. למעשה, השד ממוקם בין שני לוחות ואת הצילומים מבצעים מכל מיני זוויות. עלינו לקחת אחריות על הגוף שלנו ועל החיים שלנו ולהיות ערות לכל הנושא הזה של המודעות לגבי סרטן השד. ההמלצה הינה להיבדק כבר מגיל 30, אחת לשנה. אם יש לך במשפחה מקרים של סרטן השד, עלייך לידע את כירורג השד שלך כי זה אומר שאת נמצאת בקבוצת סיכון. ניתן לבקש הפניה לבדיקה גם אם את לא חשה שום דבר ורוצה להיות בטוחה שאת בריאה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך