logo-kol-ha

שילוב נשים בעולם ההייטק

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בשנים האחרונות אנו עדים להשתלבות שקטה של נשים בעולם ההייטק

ניתן להרגיש בכל העולם את העלייה החדה והשקטה במהלך השנים האחרונות ובכל העולם ככלל של נשים בעולם ההייטק. מעבר לעלייה החדה אשר כבר מורגשת, ניתן לראות עד היום יוזמות נוספות בתחום, אשר נועדו לחזק את הנושא הנ"ל גם כן. ניתן לראות חברות רבות מהגדולות בתחום ההייטק, כגון אינטל, IBM, ונוספים, אשר מחליטים להשקיע כסף רב בעסקי סטארטאפ המוקדמים על ידי נשים, מקדמים מפגשים וסמינרים אשר עוסקים בנושא, ועוד צעדים משמעותיים נוספים. גם בישראל לפני זמן לא רב, קמו קריאות רבות אשר נוגעות לחשיבות הלאומית והמשימה של מדינת ישראל לתמוך ולשלב התקדמות של נשים בעולמות ההייטק.

מהי החשיבות העליונה של שילוב נשים בהייטק?

בעבר, תחום ההייטק היא תחום אשר הרתיע והרחיק ממנו נשים רבות שלא היו מעוניינות בכלל להשתלב בו, זאת בשל סיבות רבות. בתור התחלה, תחום ההייטק בעבר היה נחשב תחום גברי, קשוח, ואינטנסיבי, דבר אשר הרחיק מההייטק לכאורה נשים רבות אשר רצו לשלב בין המקצוע לבין חיי הורות וחיים ביתיים, נוכח הקושי גם להשיג מחשבים ואביזרים בתחום. כיום מדובר בנושא לא רלוונטי כמעט לרוב, זאת שכן התפיסה הרווחת במרב הבתים כיום הוא שוויוניות מבחינת ניהול בית ומשפחה בין הדבר והאישה בבתים רבים. מעבר לכך, עולם ההייטק כיום מציע אפשרויות נוחות מאוד אשר מקלות לעובדים בתחום זה לשלב בין חיי משפחה לעבודה. חלק מהאפשרויות הללו הינם עבודה מהבית, עבודה בשעות מאוחרות יותר, ועוד.

כיום מקצוע ההייטק נלמד בצורה משמעותית על ידי הרבה יותר נשים

כיום על ספסל הלימודים במקצועות השונים אשר מובילים בסופו של דבר אל מקצועות ההייטק, ניתן לראות אחוז נשים גבוה וכמעט כמעט שוויוני. במקצועות רבים ניתן לראות שוויון מוחלט בין אחוז הגברים אשר לומדים את המקצוע הנ"ל לבין אחוז הנשים, ובמקצועות נוספים בתחום זה ניתן אפילו לראות כי יש כיום אחוז גבוה יותר של נשים אשר בוחרות ללמוד את המקצועות הללו לעומת גברים. ההנחה היא שבשנים הקרובות נרגיש גם בעולם התעסוקה עלייה חדה נוספת באחוז הנשים בהייטק.

איך אוכל לשנות את מסלול הקריירה שלי ולעבור להייטק?

אין כמעט אישה שרוצה לעשות שינוי ולא מסוגלת. הכל עניין של כוח רצון, התמדה והשקעה. לפני שאת מתחילה את השינוי, את צריכה להבין פחות או יותר מה בהייטק מעניין אותך ולאן את רוצה להגיע. בתור התחלה, תוכלי להצטרף לכל מיני קבוצות בפייסבוק ולדבר עם נשים אחרות שעובדות בתחום ולשאול אותן שאלות מקצועיות כמו על המקצועות שהן תופסות מקום בעולם ההייטק, איך הן השתלבו בהם מההתחלה, מה הן היו צריכות ללמוד וכדומה. בשלב השני, תוכלי להתחיל לברר על כמה חברות במקביל וגם על כמה מסלולי לימוד, שמצד אחד מעניינים אותך, מצד שני מתאימים לאורח החיים שלך. חשוב לזכור כי העבודה בהייטק דורשת לא מעט משאבים ולכן אם את אמא לילדים, יכול מאוד להיות שתצטרכי לקבל עזרה בבית ולהיעזר בבייביסיטר כמה פעמים בשבוע שתוציא את הילדים מהמסגרות ותיקח אותם לחוגים או תחזיר אותם הביתה, עזרה במשק בית וכדומה. אחרי שהבנת פחות או יותר מה הכיוון שלך, עלייך לבחור מסלול לימודים מתאים, להירשם אליו ובמקביל גם לנסות להתחיל לברר אם יש משרות שיכולות להתאים לך, עוד לפני שאת מסיימת את הקורס. בכל אופן, שינוי הוא אפשרי בהחלט, בכל גיל, רק צריך לרצות אותו ולכוון אליו.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך