logo-kol-ha

תכנון קיר מסך – איך עושים את זה נכון?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

קירות מסך – הדבר הבא בעולם הבניה!

תכנון קיר מסך הוא דבר מורכב, אשר נעשה בידי אדריכלים מומחים שכבר הוסמכו ולמדו ולהתמודד עם הטכנולוגיה החדשה הזאת. קיר מסך הוא בעצם מעין עטיפה של הבניין או המבנה אשר נמצא בתהליכי בנייה, מבחינה חיצונית. מדובר על קיר חיצוני לגמרי, כזה שאינו קשור כלל לשלד של המבנה, אלא שקיר מסך נשען על המבנה בעזרת אלמנטים שונים אליהם הוא מתחבר במבנה. מדובר על אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום עיצוב המבנים, בעיקר כאשר אנו משוחחים על תכנון והקמה של מבנים מסחריים, מבנים ציבוריים, ועוד נוספים.

מה ההבדל בין סוגים שונים של קירות מסך?

ההבדל הגדול והעיקרי בין הסוגים השונים של קירות המסך מתבטא בסופו של דבר בעזרת החומר העיקרי ממנו קיר המסך עשוי, מידע על סוגים שונים של קירות מסך ועל החומרים השונים מהם קירות מסך עשויים ניתן למצוא בכתובת alcon.co.il. לעומת זאת, מה שדומה ומשותף לקירות המסך השונים ולסוגים השונים של קירות מסך בעולם, זה שכל קירות המסך כיום, המשמים לכל צורך שונה, מעניקים בסופו של דבר למבנה מראה יוקרתי, מרשים, וחדשני.

יתרונות שונים של קירות מסך כיום

בסופו של דבר אומנם מדובר על טרנד של עולם העיצוב, אשר נועד לשפר את המראה היוקרתי והאסתטי של מבנים מסוגים שונים כמו למשל גורדי שחקים, בתי מלון, קניונים, מרכזים מסחריים ועוד, אולם כדאי לדעת כי לקירות מסך יש גם מספר רק של יתרונות מעבר ליתרונות של קירות המסך מבחינה עיצובית. אחד היתרונות הללו של קירות המסך זה העובדה שקירות מסך מגבירים את כניסת התאורה הטבעית למבנים, דבר אשר בסופו של דבר חוסך בתאורה חשמלית, וחוסך גם משאבים וגם זיהום סביבתי.

בנוסף, שמדובר על תאורה טבעית, מחקרים רבים מראים את הקשר בין פרודקטיביות במקומות עבודה לבין חללים מוארים, בהשוואה לתאורה מלאכותית. גם בהקשר של מצב הרוח, ניתן לראות כי במקומות בהם יש יותר אור טבעי, מצב הרוח של האנשים הוא חיובי וטוב יותר. יתרון נוסף של אור טבעי אשר נכנס פנימה בא לידי ביטוי בהיבט האקונומי ובשמירה על איכות הסביבה שלנו.

יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות של קירות המסך, הוא העובדה שקירות מסך משפרים את ההולכה התרמית של מבנה, כלום את הרגישות של המבנה לשינויי מזג אוויר, קירות מסך יכולים לגרום לבידוד מבחינת טמפרטורה, דבר אשר יכול להועיל במהלך החורף, כאשר ישנם שינויים דרמטיים במזג האוויר השפיעים של החיים באותו המבנה. גם כאן יש חיסכון מירבי בצריכת החשמל שלנו והוזלת העלויות. גם בהיבט של איטום, קירות מסך מסייעים להפחית את הסיכוי לחדירה של מים ונוזלים אשר גורמים נזק רב לקירות פנימיים וחיצוניים גם יחד.

מעוניניינים בתכנון קיר מסך? בחרו חברה מקצועית שלא מתפשרת על איכות

מכיון ומדובר במוצר שהאיכות שלו נקבעת לפי איכות חומרי הגלם ורמת הביצוע, חשוב לבחור חברה מקצועית המתמחה בתכנון וביצוע קירות. תוכלו לברר דרך רשת האינטרנט, להיכנס לכמה אתרי תדמית של חברות שמבצעות קירות מסך, או לבדוק המלצות דרך אנשים שאתם מכירים. במידה ואתם מבצעים תכנון של מבנה תוכלו גם להתייעץ עם האדריכל מולו אתם עובדים ולבקש המלצות.  בכל אופן, חשוב שזו תהיה חברה מקצועית, עם שם ומוניטין בתחום, חברה שמספקת אחריות מלאה על המוצרים שלו ותדע לתכנן את הקיר בהתאם לצרכים המדוייקים שלכם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך