logo-kol-ha

משכנתא לחד הורית – מהן ההגבלות?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

נשים רבות אשר עוברות מצב של גירושין או פרידה מבן או בת זוגן, מבינות על הדרך כי על מנת להחזיק כעת את הנכס שהן חלקו עם בן הזוג שלהן, כעת עליהן לקחת משכנתא לחד הורית, זאת על מנת להגיע למצב שהן יכולות להעביר את הבעלות של הדירה הזאת לבעלותן. סיטואציה נוספת היא סיטואציה שבה נשים אשר עברו תהליך גירושין זקוקות כעת למשכנתא על מנת למצוא בית חלופי, אליו יעברו עם הילדים שלהן וכדי להתרחק מבן הזוג. למזלן של נשים פרודות רבות, ישנה אפשרות כיום של בקשת סיוע ממדינת ישראל, זאת על מנת שהמדינה תסייע לנשים אלה לקבל משכנתא בתנאים נוחים מאוד של החזרה, ולפחות לקבל סיוע על חלק מהסכום אותו הן נדרשות לשלם. כיצד ניתן לקבל סיוע למשכנתא של חד הורית? את התשובה לשאלה זו תוכלו למצוא בכתבה הקרובה.

כיצד אתן יכולות לקבל משכנתא עבור חד הוריות עם תנאי עזר מהמדינה?

ראשית כל, אנו ממליצים בחום על שכירת שירותיו של יועץ משכנתא, זאת על מנת שהאחרון יוכל לסייע לכן על מנת לקבל ולהשיג את ההטבות הטובות ביותר והתנאים הנוחים ביותר עבור המשכנתא שלכן. מעבר לכך, חשוב מאוד לדעת כי הבנקים השונים במדינת ישראל, נותנים לאמאהות גרושות במדינה את האפשרות לקבלת משכנתא בתנאים נוחים, זאת בהתאם להצגה של תעודה מתאימה של גירושין מטעם משרד השיכון של מדינת ישראל, תעודה זו מאפשרת לאותן הנשים להנות מההטבות אליהן הן זכאיות.

מהן ההטבות השונות שמדינת ישראל מציעה על משכנתא לנשים חד הוריות?

במרב המקרים, משכנתא לנשים חד הוריות היא משכנתא בתנאים מדהימים ונוחים במיוחד, כאשר בהחלט מדובר במשכנתא משתלמת מאוד במרבית המקרים. במסגרת משכנתא זו מדינת ישראל מציעה לחד הוריות את התנאים הבאים:

  • מענק חד פעמי בשווי של כמעט עד 95 אחוזים מהשווי של הנכס או הדירה בה הן מתגוררות כעת.
  • משכנתא בריבית מיוחדת מאוד אשר מגיעה לשיעור של 3 אחוזים בלבד, כאשר במקרים מסוימים ניתן להוציא ריבית נמוכה אף יותר.

על חוק הסיוע

בשת 1992 נחקק במדינת ישראל חוק הסיוע שלמעשה מגדיר מהו הורה יחידני ואילו זכויות מגיעות להורה כזה. אין ספק כי אחת ההטבות היותר חשובות קשורה לסיוע ברכישה של דירה. ככל שהשנים עוברות, יותר ויותר משפחות בישראל מוגדרות כחד הוריות. מדובר בקבוצה אשר חווה מגוון רחב של אתגרים וקשיים בגידול הילדים ממגוון של סיבות, הקשורות לרוב למפרנס אחד. לאחר שמוציאים תעודת זכאות דרך משרד הבינוי והשיכון, ניתן לקבל סיוע לרכישת דירה. את גובה המשכנתא לאמהות חד הוריות מחשבים לפי שיטת ניקוד וככל שהניקוד גבוה יותר ככה הזכאות למשכנתא בסכום גבוה יותר עולה. השיטה שמה דגש על מגוון של פרמטרים כמו למשל מספר השנים שבמהלכן ההורה מבקש את הסיוע, מספר הילדים שיש לו, מספר האחים והאחיות ועוד.

 

לסיכום, היום הורים יחידנים יכולים להנות מתנאים מצויינת ללקיחת משכנתא, אך בכל מקרה, מומלץ מאוד לבחון את כל האפשרויות, לא להתקבע רק על אופציה להלוואה אחת ספיציפית, להיעזר ביועץ משכנתאות או בחברה מקצועית המתמחה בייעוץ משכנתאות ולבחון את השוק לעומק. למרות התנאים המועדפים אותם מספק משרד השיכון והבינוי לאמהות חד הוריות, לא תמיד לקיחת הלוואה היא האופציה הטובה ביותר וממש לא צריך למהר בלקיחת הלוואה בסכום גבוה כל כך. כדאי לבחון את כל האפשרויות, לבצע סקר שוק מקיף ורק אז להחליט.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך