logo-kol-ha

תרופות סבתא לדלקת בשתן – טיפול מונע

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

דלקת בדרכי השתן היא לא דבר שבדרך כלל נעים לדבר עליו, או אפילו לחשוב עליו בראש שלנו. מצד שני, כעשרים אחוזים מאוכלוסיית הנשים שבעולם חוותה או תחווה דלקת בשתן, או בפרט דלקת אקוטית בשתן לפחות פעם אחת, אם לא יותר בחיים שלהן. ישנן תרופות סבתא לדלקת בשתן רבות אשר חשוב שתכירו, זאת בשל העובדה שמדובר במקרים רבים בטכניקות טיפול או תרופות אשר מצטלבות יד ביד עם המידע אשר קיים כיום במדע וברפואה. לפני כן, עליכם להבין יותר לעומק על מערכת השתן, מערכת השתן הנשית בפרט, ועל מה זה דלקת אקוטית בשתן.

 

על השתן אצל בני אדם, מערכת השתן, ודלקות אקוטיות בשתן

אצל בני אדם, השתן נוצר בכליות, וכאשר השתן נמצא בכליות הוא נחשב שתן סטרילי ונקי. מצד שני, כאשר השתן יוצא מהכליות ומגיע בסופו של דבר לשלפוחית, הוא נחשף בדרך לשם לפתוגנים, חיידקים, ודברים נוספים אשר נמצאים ויכולים להימצא בשלפוחית של בני האדם. כאשר מדובר על אדם אשר סובל מחולשה של מערכת החיסון, אזי כי דלקת אקוטית בשתן אצל אנשים כאלה יכולה להימצא ולהיות מורגשת בכל אחד מהחלקים אשר מכילים את מערכת השתן הזו – שופכה, שופכנים, כליות, ובשלפוחית השתן. באתר savteva.co.il תוכלו לקבל מידע נוסף על הנושא.

במקרים רבים, דלקת אקוטית בשתן נוצרת בגלל שאיברים רבים אשר מכילים את מערכת השתן שלנו נמצאים בקרבה לפי הטבעת, אזור אשר מכיל חשיפה גדולה ומרובה למחלות כאמור. חיידקים אשר נמצאים בפי הטבעת יכולים בעצם לעבור דרך דרכי השתן, עד שהם מגיעים לכדי דלקת אקוטית בשתן. ככלל, דלקת אקוטית בשתן הינה מחלה אשר מאופיינת בצורה רחבה הרבה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים. הסיבה לכך אינה חד משמעית ומוכחת על פי המדע והרפואה, אך אנשים רבים מאמינים כי מדובר בהבדל אשר נוצר בעקבות המבנה של איבר המין הנשי, כלומר הווגינה, ואורך והצורה של צינור השופכה הנשי, כאשר מדובר כמובן בצינור קטן הרבה יותר אצל הנשים, לעומת אצל הגברים. כך למעשה, הדרך של החיידקים אצל הנשים אל שלפוחית השתן הינה קלה ומהירה הרבה יותר.

 

להלן מספר טיפים (תרופות סבתא) אשר נועדו לעזור לכם להקטין את הסיכוי להדבקות בדלקת אקוטית במערכת השתן

  • ניגוב הצואה חשוב לבצע ניגוב של הצורה לכיוון אחורה, ולא אל עבר דרכי השתן. פעולה פשוטה זו תגרום להקטנת מעבר חיידקים מהצואה אל מערכת השתן. בנוסף, כדאי ומומלץ לשמור על כל כללי ההיגיינה, להימנע משימוש בתכשירים שאינם מטבעיים באזורים האינטימיים של הגוף ולהקפיד על ניקיון רב.
  • תזונה מומלץ להתמיד בתזונה אשר מכילה שייקים, מיצי פרי, ופירות באופן כללי. ככל שתעשירו את התשונה שלכם בפירות, ירקות מוצרים טבעיים, תמעיטו בצריכה של מזונות המכילים כמויות גבוהות של סוכרים, מלחים, חומרים משמרים ורכיבים מן החי, ככה הסיכוי לדלקות שתן חוזרות פוחת.
  • יחסי מין מומלץ לרוקן את דרכי השתן לאחר קיום יחסי מין, מומלץ גם לשתות מים לאחר קיום יחסי המין על מנת להגביר את כמות השתן.
  • שתייה מרובה שתייה מרובה גורמת לתחלופה גבוהה של השתן, אשר מובילה בסופו של דבר לתחלופה של חיידקים במערכת השתן. הגוף שלנו מורכב ברובו ממים ולכן למים חשיבות רבה בניקיון הגוף ובזרימה האנרגתית שבו. מומלץ מאוד להקפיד לשתות בין 8-12 כוסות מים ביום בהתאם לטמפרטורה שיש בחוץ ולרמת הפעילות היומית שלכם.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך