logo-kol-ha

תכנון בית – אילו בעלי מקצוע תצטרכו לבניית בית חדש?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תכנון בית נחשב לפרויקט הדורש משאבים רבים. כדי שנוכל לבנות את בית החלומות שלנו, המקום שמצד אחד יתן מענה מלא לרוב הצרכים שלנו ושל הקרובים לנו ביותר, ומצד שני ייראה בדיוק כפי שאנחנו חולמים, עלינו לתכנן אותו בקפידה רבה, להשקיע מלאכת מחשבה, לתכנן את התקציב שלנו ולבחור בעלי מקצוע שיקחו חלק פעיל ומלא בכל שלבי התהליך.

 

אדריכל מומחה בתכנון בית

אדריכלות בניין היא ללא ספק התחום הראשון אותו עליכם ללמוד כאשר אתם מתחילים לבנות בית. יש לבחור אדריכל בקפדנות רבה, שכן בחירה זו תשפיע על הצלחת התהליך כולו, או לחילופין תוביל לכך שהוא יהפוך קשה ומורכב, עוד יותר ממה שהוא. אדריכל מקצועי ויסודי ידאג לכל מה שקשור לתכנון הבית, בין אם זה תהליכי הוצאת היתרים ואישורים דרך העירייה או הרשות המקומית ובין אם סיוע לכם בבחירת שאר בעלי המקצוע.

 

חלק חשוב בתכנון בית – מודד מוסמך

האדריכל פועל בסנכרון מלא עם מודד מוסמך. תפקידו של המודד הוא למדוד את השטח לפני תהליך הבניה ולהעביר את הנתונים לתוכנה מיוחדת. לאחר מכן האדריכל משתמש בנתונים הללו כדי לסרטט את הסקיצה של הבית.

 

קבלן

תפקידו של הקבלן הוא לפקח על כל בעלי המקצוע הלוקחים חלק בפרויקט בתהליך הבניה עצמו. יש הבדל בין קבלן שמרכז את כל העבודה אצלו ומביאים קבלני משנה כמו קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל וכדומה, ויש קבלנים שמבצעים את העבודה כולה, הכל תלוי בהכשרה שלו בפועל.

 

מפקח בניה

תפקידו של המפקח הוא לבדוק ולפקח על כל תהליך הבניה. עליו לבדוק כי הקבלן עובד לפי תכניות האדריכליות הנכונות של האדריכל כדי למנוע ליקויי בניה. הוא הזרוע הביצועית של הלקוח בשטח.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך