logo-kol-ha

שילוב נשים בעולם אבטחת סייבר

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בעיית איוש נשים משתקפת באופן משמעותי בעולם אבטחת סייבר, בשל הסטריאוטיפ שקובע שגברים מתאימים יותר לתפקידים אלו, כמו גם לתפקידים שנוגעים למתמטיקה, הנדסה, טכנולוגיה ומדעים. האפליה הנשית עדיין רווחת גם היום, למרות שנשים מצטיינות באותה מידה או טוב יותר מגברים במבחנים שקשורים במדעים ובמתמטיקה.

אתגרים שניצבים בפני נשים בתחום אבטחת הסייבר

התגברות על הרעיון לפיו אבטחת סייבר היא תפקיד לגברים היא רק אחד המחסומים שנשים שמחפשות קריירה בתחום צריכות להתגבר עליו. כתוצאה מכך, יש להן פחות גישה להזדמנויות הזמינות למועמדים גברים. רוב הנשים אינן פונות למשרות פתוחות בתחום ה-IT, כולל משרות באבטחת סייבר, כי אינן יודעות עליהן. למידע נוסף בנושא למעבר לאתר לחץ כאן.

תפיסות שגויות בעבודה בתחום אבטחת סייבר

סיבה נוספת שנשים עשויות להיתקל בבעיות בכניסה לתעשיית אבטחת סייבר היא בשל תפיסות שגויות לגבי אופי התפקיד. נשים מוסמכות באותה מידה כמו גברים להתמודד עם המורכבות הטכנית בתחום ותחומי אחריות רבים נוספים דורשים מערכי כישורים שונים.

יחידת אבטחת סייבר מצליחה מסתמכת גם על חיבור אנושי ויכולת לתקשר בכל התחומים השונים בארגון, תחומים שבהם נשים מצטיינות לעתים קרובות.

התחום זקוק לאנשים שמסוגלים לייעץ לעובדים ולגורמים גבוהים יותר לגבי שיטות אבטחה מומלצות שמסייעות לשמור על בטיחות החברות. בעוד שתוכנה יכולה להתמודד עם האיום של וירוסים ותוכנות זדוניות, יש צורך באיוש משרות עם אנשים שבקיאים בשמירה והגנה על רשתות חברות ותשתיות IT מפני איומים כמו הונאות דיוג וניסיונות לגנוב אישורי משתמשים על מנת לגשת למידע מוגן.

למה יש צורך ביותר נשים בתחום

עם פושעי סייבר שמשנים כל הזמן טקטיקות, יש צורך באנשים מרקעים שונים כדי להתמודד עם הבעיה. שילוב נשים לדרגות אבטחת סייבר מסייעת לזהות את הופעת האיום הביטחוני הבא ולתכנן תגובות יעילות. נשים מסוגלות באותה מידה להשתמש בכלים ובפרוטוקולים שעומדים לרשותן על מנת לטפל בבעיות אבטחה שונות.

נשים בצוות אבטחת סייבר שחושבות באופן אסטרטגי ומחוץ לקופסא מסייעות לחברות לטפל באופן יעיל בגורמים שונים שמאיימים על אבטחת האינטרנט. חיוני שתהיה קבוצה מגוונת של אנשים שמסוגלים להמציא תוכניות אבטחה מפותחות יותר מאשר רק לחבר פיסות תוכנה שונות על מנת להתמודד עם איומים.

נקודות המבט השונות שמביאות נשים יכולות להוביל להחלטות עסקיות טובות ולפרוטוקולי אבטחה חזקים יותר.

התמודדות עם איומים מנקודות מבט שונות

האקרים מגיעים מכל מיני רקעים, ולכן חיוני שיהיה שילוב של נקודות מבט זמינות להתמודדות עם הבעיה ולשפר את סיכויי ההצלחה נגד פושעי סייבר. הצלחה בתחום כרוכה בגישה הוליסטית מהתעשייה ומהעמדות בתוכה. קריירות אבטחת סייבר אינן מוגבלות למנתחי מחשבים פורנזיים או לאדריכלי אבטחה.

נשים מסוגלות למלא מספר תפקידים שונים בתחום ולהציע ערך ונקודת מבט שונה, כולל משרות בתקשורת, פיתוח עסקי וכן הלאה.

איך נשים יכולות לאתר משרות בתחום הסייבר? ראשית כל יש לצאת להכשרה מתאימה במכללות או באקדמיות רלוונטיות. בנוסף, ניתן לאתר משרות מתחומים שונים עם דגש על סייבר בחברות הייטק, בסטארטאפים, חברות אשר צריכות להגן על התוכן שלהן ועוד. ניתן לאתר משרות כאלה באתרים  המפרסמים משרות יד שנייה או לחילופין לנסות להיכנס לקבוצות רלוונטיות המתפרסמות ברשתות החברתיות עם דגש על לינקדין ופייסבוק. אפשר כמובן גם לשבת ברצינות על קורות החיים שלכם ולהתחיל לשלוח אותם למקומות עבודה רלוונטיים. חשוב לדבר עם אנשים שעובדים באותם מקומות אליהם אתם מיועדים ולבחון היטב את מאפייני המשרות השונות.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך