logo-kol-ha

איך לבחור קריירה שתשאר רלוונטית לטווח הארוך?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תוכנית קריירה היא אסטרטגיה שמתפתחת ללא הרף במטרה לנהל את הלמידה וההתקדמות לאורך חיי העבודה שלכם. אסטרטגיה זו מורכבת מארבעה שלבים, שמטרתם היא לסייע לכם לדמיין את הפעולות שאתם צריכים לנקוט בהן על מנת להשיג את יעדי הקריירה שלכם, והאופן בו תוכלו ליישם את הפעולות האלו. מודל זה יכול לשמש כל אחד, מבוגרי תיכון ועד סטודנטים, בוגרי אוניברסיטאות ומחליפי קריירות. מאמר זה מציג את מאפייני התהליך והאופן בו ניתן להחליט איך לבחור קריירה שתתאים לכם.

ארבעת השלבים של תוכנית קריירה הם: זיהוי הכישורים ותחומי העניין; חקירת רעיונות לקריירה; קבלת החלטה; והצבת יעדים ברי השגה. תכנון קריירה שתישאר לטווח הארוך חשוב ממספר סיבות. התוכנית מפחיתה את הסיכון לקבלת החלטות אימפולסיביות, ומסייעת לכם לזהות מתי אתם מוכנים לחפש הזדמנויות ולפתח מיומנויות חדשות. באתר isf.co.il, תוכלו להתרשם ממגוון משרות רלוונטיות לעידן המודרני בו אנחנו חיים.

זיהוי הכישורים ותחומי העניין

בחירת קריירה שתישאר לטווח הארוך היא צעד משמעותי. עבודה היא חלק ניכר מהחיים ולכן כדי ליהנות ממנה, לשמור על מוטיבציה ולממש את הפוטנציאל, יש לבצע את בחירות הקריירה בחוכמה.  ראשית, חשובה מודעות עצמית, שפירושה חשבון נפש עם הכישורים האישיים והערכת תחומי העניין והערכים.

חשוב להבין את מגוון הכישורים והידע, כדי שניתן יהיה לקבוע אם הם מתאימים לתפקיד המועדף. מודעות לכישורים שיש לכם מסייעת גם להדגיש את כל הפערים שאולי צריך להשלים על מנת להשיג את המטרות שלכם.

רשימת כישורים מקצועיים

מומלץ לערוך רשימת כישורים ותחומי מומחיות, עם דוגמאות לתקופות בהן כישורים אלו בוצעו. הערכה כנה של הכישורים, הערכים ותחומי העניין שלכם תוכיח את עצמה כשיגיע הזמן להפחית את האפשרויות שלכם בשלב הבא. אתם יכולים גם להבין את המקום בו אתם נמדדים מבחינת הכישורים שמעסיקים מחפשים.

מומלץ לקחת בחשבון את השלב הנוכחי בקריירה, לציין אצת המקום המועדף להגעה, והאופן בו ניתן להגיע לשם כשזה מגיע להגשמת שאיפות קריירה שתישאר לטווח הארוך. אם אתם מתקשים לזהות את החוזקות, החולשות ותכונות האופי שלכם, בחינת פסיכומטרי תציג אותן.

בדיקת רעיונות איך לבחור קריירה שתישאר לטווח הארוך

רעיונות לקריירה מתאימה עוסקות בחקר שוק העבודה ומסלולי הקריירה המועדפים, להפחתת האפשרויות. מומלץ לקחת בחשבון את מגזר העבודה האידיאלי, ולהבין את המגמות העיקריות באמצעות מחקר על שוק העבודה המקומי, הלאומי והעולמי. גישה זו תסייע לכם לגלות מסלולי קריירה פוטנציאליים נוספים, ולהבין אילו תפקידים מתרחבים או יורדים.

קיימים שלושה מגזרי עבודה מקיפים:

המגזר הפרטי. סוחרים יחידים, שותפויות וחברות בע"מ.

המגזר הממשלתי והציבורי. חברות מקומיות ולאומיות, כולל סוכנויות וגופים מוסמכים.

מגזר ללא מטרות רווח. נקרא גם המגזר השלישי, או מגזר הצדקה והעבודה בהתנדבות.

עיון בפרופילים של עבודה מציג כמה מסלולי קריירה פחות ברורים שבהם הכישורים האישיים עשויים להיות שימושיים. מומלץ לערוך רשימה קצרה של כחמש עד עשר משרות, לפני שתשקלו את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.

תואר או מקצוע לחיים

הורים רבים דוחפים את הילדים שלהם לעשות תואר ראשון. חשוב לדעת כי לא תמיד מדובר בלימודים שהם הכי פרקטיים, אלא בתואר שהוא כללי. לכן, כדאי ואף מומלץ לבחון את האפשרות של לימודי מקצוע שתמיד רלוונטיים ויאפשרו לנו למצוא עבודה לאורך זמן וגם כאשר לא נתחבר למקום מסוים, תמיד נוכל לפתח את עצמנו במקומות אחרים או אפילו לצאת לקריירה עצמאית.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך