logo-kol-ha

מה חשוב לדעת לפני דיון בבית משפט לתעבורה?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

יש שני סוגי עבירות תנועה: כאלה שניתן לנהל היטב במהלך דיון בבית משפט לתעבורה, וכאלה שלא ניתן לחזות מראש את תוצאות המשפט. הבעיה היא להבין איזה סוג של תרחיש יתאים למקרה שלכם. יש המון עבירות תנועה המוגדרות כעבירות על פי החוק ולכן לפני שאתם מתחילים לנהל את התביעה שלכם בפן המשפטי, חשוב להבין את סוג העבירה, את רמת החומרה שלהם, מה היא אומרת מבחינת החוק, כיצד היא משפיע על הרישיון שלכם, האם מדובר בעבירה רגילה או בעבירה פלילית ועוד.

מתי לא שווה להעביר את המקרה לדיון בבית משפט לתעבורה

עורך דין תעבורה יודע להעריך אם יש לכם טיעוני הגנה טובים להצגה בבית המשפט לתעבורה, והאם כדאי לפתוח בהליכים משפטיים להצגת הטיעונים שלכם, עד לזכייה בתיק והימנעות מהצורך לשלם קנס או לרצות תקופת מאסר.

מבחינת נהגים רבים, עבירות תנועה רבות פשוט אינן שוות את הזמן והאנרגיה הדרושים להתמודדות עם דיונים בבית משפט לתעבורה. אין זה משנה אם יש לכם הגנות טובות, הצגת המקרה שלכם בבית המשפט מחייבת אתכם להתייצב לדיונים בבית המשפט או לשכור שירותי עורך דין לתעבורה, שיפנה לבית המשפט בשמכם.

בעבירת תנועה ראשונה מזה עשר שנים, ועם סיכויים שלא תתבצע עבירת תנועה נוספת בעשור הבא, יתכן שכדאי להימנע מדיונים בבית המשפט לתעבורה, לשלם את הקנס ולהמשיך הלאה.

כשהמטרה היא גיליון הרשעות נקי, כדאי להעביר את המקרה לבית המשפט

בחלק מהמקרים מומלץ להעביר את המקרה לבית המשפט, להשקיע את הזמן הכרוך בהצגת הטיעונים בבית המשפט, או לשכור שירותי עורך דין מומחה בתחום, אבל לשמור על רישומי נהיגה נקיים.

ללא קשר להחלטה המתקבלת, מומלץ תחילה לבחון היטב את כל האפשרויות. אם השיקול הוא כלכלי, ניתן לבדוק את החלופות, כגון תוכניות תשלומים, שעשויות להיות זמינות.

הבנת החוק

לא תמיד נציגי אכיפת החוק בקיאים בנוסח המדויק של החוק, והבנת לשון החוק היא ההיבט העיקרי בניהול יעיל של דיונים בבית המשפט לתעבורה. ההאשמות צריכות לציין את הסעיף שאתם מואשמים בהפרתו, וחשוב שתהיו בקיאים בהבנת החוק כדי שתוכלו להציג את טיעוני ההגנה שלכם בהקשרים הרלוונטיים.

הבנת החוק מאפשרת לבחון את הגדרת הפרתו. הגדרה זו קובעת במפורש מה התובע צריך להוכיח, בשלב בדיונים בבית שמשפט שנקרא "הגורם", על מנת שני תן יהיה להרשיע אתכם בבית המשפט לתעבורה.

כיצד בוחרים עורך דין תעבורה?

במידה ואתם מואשמים בעבירת תעבורה, עליכם במקרים מסוימים להיעזר ולהתייעץ עם עורך דין תעבורה. יש כמה דברים שחשוב לדעת בתהליך הבחירה. ראשית כל, עורך הדין צריך להיות לטובתכם כבר מהרגע הראשון ולהציג בפניכם את כל המידע ואת כל הנתונים באופן המקצועי, היסודי והשקוף ביותר. עליו להיות זמין עבורכם, בעיקר בתקופה שבסמוך לעבירה כדי שתבינו את האפשרויות שקיימות בפניכם. תוכלו לבחור עורך דין דרך אנשים שאתם מכירים, להתייעץ, לבקש המלצות או לחילופין להיעזר ברשת האינטרנט. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא בעצם להשוות בין כמה עורכי דין בהתאם לקריטריונים כמו רמת זמינות, מחיר, שירותיות, שקיפות, מקצועיות ניסיון ספציפי בהתאם לעבירה אותה ביצעתם ואז לבחור.

מה העלות של שירות מטעם עורך דין לתעבורה?

העלות משתנה ותלויה במקרים רבים גם בעבירה עצמה והאם אתם באמת נמצאים אשמים או לא. למשל, יש מקרים שבהם תוכלו לקבל כסף מהביטוח וזה משהו שצריך לבדוק בנפרד. בכל מקרה, ככל שעורך הדין יהיה מקצועי יותר, עם ניסיון רב יותר, סביר להניח שתצטרכו לשלם יותר כסף.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך