logo-kol-ha

מהו בוטוקס רפואי ובאילו מצבים הוא מומלץ?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בוטוקס רפואי הוא למעשה חלבון אותו מפיקים באמצעות חיידקים ספציפיים המכונים בדיוק באותו השם. המוצר התפרסם מאוד אחרי שגילו כי באמצעותו ניתן לחסום גירויים עצביים אשר מקורם במערכת העצבים, עוברים לשרירים ומעודדים הרפיה סינטטית של השרירים. בוטוקס הוא חומר בו אפשר לעשות שימוש, הן להזרקות בעלות אופי מקומי והן לאזורים מעט יותר נרחבים והוא מאושר לשימוש כבר שנים רבות על ידי משרד הבריאות בישראל ועל ידי המכון לבריאות האמריקאי ה- FDA.

 

מאיפה זה התחיל?

החלו לעשות שימוש בחומר המוצא הנקרא בוטולניום טוקסין למגוון של מצבים כמו למשל מיגרנה של העין, בעיות פזילה, זאת על ידי הזרקה של החומר באזורים כמו הראש והצוואר אחת לכמה שבועות. כבר במאה ה-19, בעקבות תגליות של רופא בשם יוסטינוס קרמר הבינו את הפוטנציאל האדיר של חומר זה ובשנת 1985 פרופסור בלגי בשם אמיל ואן בודד את החומר. את הרעלן עצמו גילה דוקטור סקוט, רופא עיניים בעל שם עולמי מסן פרנסיסקו והוא הבין שהחומר יעיל לטיפול במחלה המכונה בבלפרוספזם. מחלה זו בעם גורמת להתכווצות של השרירים שאיננה נשלטת, העיניים נסגרות ונגרם מצב שבו העיניים עצומות באופן שאינו רצוני. בעבר, אנשים שלקו במחלה הזו הפכו עיוורים.

 

אילו טיפולים היום נהוג לבצע באמצעות בוטוקס רפואי

כידוע בבוטוקס עושים שימוש למטרות אסתטיות כמו למשל להפחתה עד העלמה של מראה הקמטוטים והקמטים, המטריד נשים וגברים כאחד מגילאי 35 ומעלה. החומר במינונים הנמוכים שלו מסייע לשתק את השרירים, מונע מהם לפעול ואז בעצם נוצר מראה חלק ונקי של העור. כמובן שיש עוד מגוון של מצבים רפואיים בהם נהוג לעשות שימוש בחומר הבוטוקס. למשל, נמצא כי אנשים הסובלים ממחלת המיגרנות, נעזרים בטיפול זה משום שכיווץ יתר שבעצם מפחית את כמות הדם והחמצן שזורם אל אזור הראש מעודד מיגרנות וכאבי ראש חזקים. הבוטוקס המוזרק לאזור הראש והצוואר מסייע להפחית את תהליך התכווצות השרירים. מחלה נוספת בה נהוג לעשות שימוש בבוטוקס רפואי היא פרקינסון.

 

נמצא כי הזרקה של החומר עוזרת להפחית את הרעידות השריריות בהן המטופל לא יכול לשלוט בזמן התקף. גם אנשים הסובלים מתסמינים וכאבים כרוניים בפי הטבעת כתוצאה מפיסורה או טחורים מטופלים באמצעות בוטוקס המסייע להרפות את השרירים ותורם רבות לתהליך החלמה אופטימלי.

 

מצב רפואי נוסף בו נהוג לטפל באמצעות בוטוקס נקרא הזעת יתר.

 

מידע חיוני שחשוב לדעת לגבי טיפול באמצעות בוטוקס

ראשית כל, אם אתם בוחרים להיות מטופלים באמצעות בוטוקס, עליכם לפנות לרופא מומחה המתמחה בטיפול בסוג הבעיה או המצב ממנו אתם סובלים. כלומר, לא כל רופא פלסטיקאי שמזריק בוטוקס במינונים נמוכים כדי לטפל במראה של קמטוטים וקמטים, גם מטפל בהזעת יתר באמצעות בוטוקס. בנוסף, ברוב המוחלט של המקרים השימוש בבוטקס חייב להיות מתון ומבוקר. כלומר, אנחנו רוצים להחליש את הפעולה הטבעית של השרירים, אבל אנחנו לא רוצים לשתק את השרירים לחלוטין. הסיבה לכך היא משום שאם נחליש את השרירים, הדבר יגרום לפגיעה ביכולות ההבעה שלהם וזה כמובן מראה לא רצוי.

 

בהיבט האסתטי, חשוב לדעת כי טיפול באמצעות בוטוקס לא יעלים לגמרי קמטים עמוקים, קמטים מקובעים שכבר נוצרו, אלא הוא רק ממתן את העומק של הקפלים ומונע בהמשך את תהליך ההעמקה שלהם וזה משהו שצריך להיות מודעים אליו. כדאי לפנות למטפל מקצועי, עם מוניטין, שם והמלצות בתחום הטיפול. חשוב לציין כי הטיפול הוא לחלוטין בטוח והסיכוי לתסמינים נמוך מאוד.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך